Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سرپرست بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر بر ضرورت مدیریت استرس برای مقابله کاراتر با ویروس کرونا تاکید کرد.

دکتر یاراحمدی در نشست هم‌اندیشی مقابله با شیوع احتمالی کرونا اظهار کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس باید همه احتمالات را بررسی و مدنظر قرار دهیم.

وی بر لزوم آموزش کارکنان و پرسنل بیمارستان‌ها تاکید و تصریح کرد: باید درباره مناسب‌ترین روش‌ها برای مدیریت صحیح مراجعه بیماران احتمالی مبتلا به کرونا و حفاظت از کارکنان بیمارستان، مواردی را پیش‌بینی و ضمن در نظر گرفتن سناریوهای مختلف برای رویارویی احتمالی با هرکدام از سناریوها را آمادگی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک با اشاره به تدوین دستورالعملی برای پذیرش بیماران مشکوک و اقدامات احتمالی در برخورد با آن گفت: در همین راستا علاوه بر بررسی دستورالعمل کشوری مقابله با ویروس کرونا، یک گروه مدیریت و رهبری و کمیته بحران در بیمارستان ایجاد و دستورالعملی نیز در خصوص چگونگی و شرایط متفاوت مراجعه بیماران، تدوین و تصویب شده است.

سرپرست بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت در بیمارستان مهدیشهر گفت: در این کمیته نحوه‌ تریاژ بیماران مراجعه‌ کننده با تب، بخش‌های بستری بیماران احتمالی، پذیرش بیماران عادی اورژانس، تجهیزات مورد نیاز و چگونگی اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم به کارکنان و بیماران امورد تجزیه و تحلیل و در خصوص آن برنامه‌ریزی شد.

دکتر یاراحمدی همچنین بر لزوم مدیریت استرس در تمامی کارکنان بیمارستان تاکید و اظهار کرد: همچنان رعایت فاصله یک تا دو متری با بیماران مشکوک، شستن دست‌ها براساس دستورالعمل‌‌های استاندارد، رعایت آداب عطسه و سرفه و استفاده از ماسک معمولی و.. در پیشگیری از ابتلا به این ویروس از بهترین و موثرترین راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری است.

وی یادآوری کرد: دستورالعملی برای پذیرش بیماران مشکوک و اقدامات لازم در مورد بحران در قالب مراحل مختلف و شرایط متفاوت مراجعه بیماران، تدوین و تصویب شد.

همچنین دکتر اطهری مدیر حوادث و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان در هم‌اندیشی و هماهنگی مدیریت موارد احتمالی کروناویروس از آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز ارتباطات و هدایت عملیات و واحد پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد و گفت: با توجه به گزارش مواردی از بروز ابتلا به کروناویروس جدید در برخی نقاط کشور، ضروری است واحدهای مختلف بهداشت و درمان از جمله پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی از آمادگی کامل برای مواجهه با موارد احتمالی کروناویروس جدید برخوردار باشند.

وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های عمومی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به این که با رعایت موازین بهداشتی به ویژه شتشوی دست‌ها با آب و مواد شوینده به آسانی می‌توان از انتشار بیماری کروناویروس پیشگیری کرد، باید همه به ویژه رسانه‌های دیداری و شنیداری برای آموزش عموم مردم تلاش کنند.

رئیس مرکز ارتباطات و هدایت عملیات و واحد پایش مراقبت های درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان از عموم شهروندان خواست: توصیه‌های بهداشتی پزشکان و کارشناسان را به منظور پیشگیری از ابتلا به این ویروس جدی بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۸۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گروهی از پزشکان خیر و متخصص دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و چابهاربا حضور در شهر قصرقند به مدت سه روز خدمات پزشکی و داروی رایگان به بیماران این شهر ارائه کردند.
سرپرست این گروه خیری گفت این پزشکان در بخش‌های زنان و زایمان مامایی چشم پزشکی ارتوپدی و آزمایشگاهی به ارائه خدمات می‌پردازند.
خانم بیژن فرافزود:علاوه بر ویزیت رایگان بیماران یکصد میلیون تومان دارو و خمیر دندان و مسواک بصورت رایگان توسط خیران برای بیماران و مراجعه کنندگان قصرقندی تهیه شده است.
وی گفت مردم قصرقند از حضور این پزشکان خیر استقبال خوبی داشته اند و بیش از دو هزار نفر از بیماران این شهر در مدت سه روز بصورت رایگان ویزیت شدند.
گفتنی است شهرستان فاقد بیمارستان و پزشک متخصص می‌باشد.

دیگر خبرها

  • اهمیت مدیریت استرس در جهان امروز
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه