Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:37:37 GMT

«کرکس موتورسوار» در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۰۹۱۷۴

«کرکس موتورسوار» در دام پلیس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته پس از پایان عملیات دستگیری متهم مخوف معروف به «کرکس موتورسوار» گفت: از حدود سه سال قبل پرونده‌هایی در پلیس آگاهی و دستگاه قضایی تشکیل شده بود که بررسی محتویات آن‌ها نشان می‌داد جوان موتورسواری کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال را می‌رباید و بعد از مدتی رها می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدکاظم تقوی افزود: با این حال، خانواده‌ها از پیگیری ماجرا منصرف می‌شدند و تنها برخی گزارش‌های ناقص در مراکز قضایی و انتظامی باقی می‌ماند.


رئیس پلیس خراسان رضوی با اشاره به این که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل تبعه خارجی بودن یا به خاطر حفظ آبروی خانوادگی از طرح شکایت در مراکز قضایی و انتظامی خودداری می‌کردند، ادامه داد: کودکانی که مورد ربایش قرار گرفته بودند نیز به دلیل سن پایین و عوارض روحی و روانی ناشی از ماجرای آدم ربایی، توان ارائه مشخصات خاصی از مرد مرموز موتورسوار به پلیس نداشتند که این موضوع تحقیقات را با مشکل مواجه کرده بود.


سردار تقوی تصریح کرد: مطالعه دقیق پرونده برای یافتن سرنخ‌هایی از درون گزارش‌ها و اظهارات کودکان ادامه داشت تا این که چهره نگاری فرضی و همچنین شگرد جوان مرموز موتورسوار، در ارتکاب اعمال منافی عفت، کارآگاهان را به سوی متهمان سابقه دار سوق داد و این گونه کورسویی از ردیابی‌های اطلاعاتی در پرونده نمایان شد.


رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: در اثنای بررسی‌های تخصصی کارآگاهان مشخص شد که متهم تحت تعقیب دختر نوجوانی را به همراه دوتن دیگر از همدستانش و با تهدید چاقو به بیابان‌های اطراف مشهد کشانده و او را مورد تعرض قرار داده اند. وی گفت: درحالی که تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شده بود، حدود شش روز قبل خبر آدم ربایی دیگری به پلیس رسید که نشان می‌داد پسربچه ۹ ساله‌ای طعمه جوان موتورسوار شده است و خبری از کودک نیست. مادر این کودک تبعه خارجی مدعی بود که جوانی از بالای در حیاط و به زور وارد منزل شده و در برابر چشمان حیرت زده ام، پسرم را با تهدید چاقو با خودش برد.


سردار سرتیپ دوم محمدکاظم تقوی گفت: در پی اعلام این گزارش، همه کارآگاهان به طور آماده باش و شبانه روزی به تحقیقات خود با شگرد‌های اطلاعاتی افزودند و بالاخره به سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد جوان معروف به «کرکس موتورسوار» در اطراف کوره‌های آجرپزی حاشیه جاده سیمان مشهد لانه کرده است بنابراین با هماهنگی‌های قضایی این عملیات وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان ورزیده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، اطراف لانه متهم فراری را به محاصره درآوردند و ۶ نفر از اعضای این باند را هنگام مصرف مشروبات الکلی درحالی به دام انداختند که کودک ۹ ساله را نیز مجبور به نوشیدن الکل کرده بودند و بنا به اظهارات این کودک بار‌ها او را مورد تعرض قرار داده اند.


رئیس پلیس خراسان رضوی افزود: در ادامه این عملیات، دختر ۱۵ ساله‌ای نیز که در چنگ این متهمان بی رحم گرفتار شده بود، شناسایی شد و پرده از اعمال هولناک موتورسواران برداشت.
سردار محمد کاظم تقوی ادامه داد: بررسی‌های مقدماتی پلیس بیانگر آن بود که متهم معروف به «کرکس موتورسوار» دارای سوابق کیفری متعدد با اتهامات لواط و زورگیری است و پرونده‌های مفتوح زیادی نیز در دادسرا و دادگاه‌های کیفری یک خراسان رضوی دارد بنابراین عملیات‌های پلیسی در ارتباط با زورگیری و سرقت‌های این متهم و همدستانش در حالی آغاز شد که پسربچه ۹ ساله نشانی مخفیگاه مجردی او را در خیابان شهید چراغچی مشهد به خاطر سپرده بود. از سوی دیگر نیز ۱۱ پرونده اتهامی این فرد روی میز کارآگاهان دایره جرایم مهمه آگاهی قرار گرفت که تاکنون هفت تن از شاکیان وی را شناسایی کرده اند. دختر ۱۵ ساله نیز از سرقت گوشی خود توسط این متهم سنگدل خبر داد و گفت:او گوشی مرا در خیابان ربود و بعد تماس گرفت تا برای پس گرفتن گوشی بروم، وقتی عصر از مدرسه بازمی گشتم ناگهان با تهدید چاقو مرا سوار موتورسیکلت کردند و در بیابان‌های اطراف مشهد مورد تعرض قرار دادند.

 

روزنامه خراسان

انتهای پیام//ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس آگاهی پلیس خراسان رضوی دستگاه قضایی دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به قتل در کمتر از ۵ ساعت در نیشابور
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • دختر موتورسوار اهل خراسان شمالی به مسابقات جهانی اعزام می‌شود