Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف الفتح عراق که اکثر گروه‌های حشد شعبی به آن پیوسته‌اند، اعلام کرد، از نخست وزیر جدید این کشور با حضور در جلسه پارلمان و دادن رأی اعتماد به وی حمایت می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سومریه نیوز، این ائتلاف در بیانیه‌ای صحت اخبار مربوط به عدم حضور خود در جلسه رأی اعتماد به دولت را تکذیب و اعلام کرد در جلسه پارلمان حضور داشته و به دولت محمد توفیق علاوی رأی اعتماد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این رسانه‌های عراق اعلام کردند، ائتلاف الفتح تصمیم گرفته است در جلسه رأی اعتماد دولت علاوی به دلیل عدم دستیابی این دولت به اجماع ملی حضور نداشته باشد.

علاوی از حمایت مردمی برخوردار نیست که از اکتبر ۲۰۱۹ در اعتراض به سیاست‌های دولت تظاهرات کردند.

همچنین مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد در صورتی که پارلمان به کابینه علاوی رأی ندهد تظاهرات میلیونی به راه خواهد افتاد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در انتظار برگزاری جلسه پارلمان برای دادن رأی به کابینه جدید هستیم و باید نخستین مأموریت این کابینه تعیین زمان و فراهم کردن فضای انتخابات زودهنگام و شفاف، محاکمه فاسدان و قاتلان تظاهرات مسالمت‌آمیز، حفاظت از انقلابی‌ها و نیز تلاش برای حاکمیت عراق باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اما اگر این جلسه در هفته جاری برگزار نشود و یا در صورت برگزاری به کابینه شفاف عراقی رأی اعتماد داده نشود یا کابینه همسو با خواسته‌های مرجعیت و مردم نباشد می‌طلبد که تظاهرات میلیونی مردمی به راه بیفتد.

براساس این بیانیه مقتدی صدر اعلام کرد: این تظاهرات به تحصن‌ها اطراف منطقه سبز تبدیل خواهد شد تا به منظور نجات عراق از افراد فاسد و طائفه‌گرا اعمال فشار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی ائتلاف الفتح عراق محمد توفیق علاوی رأی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۰۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف گفت: امروز شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب نشستی را با منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با اعلام نشست منتخبان مجلس دوازدهم به دعوت ائتلاف گفت: این نشست امروز (۳شنبه) برگزارمی شود.

رسولی گفت: این روز‌ها نشست‌های مختلفی توسط گروه‌های سیاسی و صنفی یا توسط افراد برگزارمی شود، ائتلاف با احترام به همه سلایق نشست منتخبان مجلس دوازدهم رابه جهت همدلی و همفکری برگزارمی کند وامیدواریم مجلس آتی بتواند نقش خودرابه خوبی ایفا کند.

رسولی درپایان با اشاره به برخی تخریب‌ها گفت: برخی روشی جزبی اخلاقی وتخریب ندارند، بی محلی سیاست ما به این قلیل افراداست. مسئله ما مردم وکشورست وبا عنایت به رهنمود‌های رهبرانقلاب درباب وحدت وپرهیزاز مجادلات بیهوده سیاسی ازآن‌ها ورفتارشان عبورمی کنیم.

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تظاهرات صهیونیست‌ها در تل آویو برای آزادی اسرا
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ جنگ روانی حماس، تیتر روزنامه های عبری زبان
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد