Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@03:10:11 GMT

کشور از واردات دستگاه همودیالیز بی نیاز می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۰۱۲۳

کشور از واردات دستگاه همودیالیز بی نیاز می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، بهروز سبک‌دست، مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده دستگاه همودیالیز در مورد قرارداد تولید دستگاه‌های همودیالیز و قرارداد منعقده در این رابطه با هیات امنای صرفه جویی ارزی، گفت: برای رفع نیاز وزارت بهداشت به دستگاه همودیالیز، تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که به موجب این تفاهم نامه به مدت سه سال، سالانه ۱۰۸۰ دستگاه همودیالیز تولید و در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان دستگاه در سال به صورت دو قرارداد ۵۴۰ دستگاهی تنظیم می‌شود. به عبارت دیگر ذیل تفاهم نامه منعقد شده، شرکت ما موظف است که در قالب ۶ قرارداد ۵۴۰ دستگاهی نیاز وزارت بهداشت را به این دستگاه در مدت زمان سه سال مرتفع کند، بر همین اساس یک محموله ۵۴۰ دستگاهی پایان آذر ماه سال جاری تحویل شد و در حال تولید برای محموله دوم هستیم. 

مدیر عامل شرکت در مورد تسهیلاتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی برای تولید دستگاه همودیالیز دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: برای تولید محموله اول، تسهیلات سرمایه در گردش به میزان مصوب ۱۱ میلیارد تومان دریافت کردیم که هنوز بخشی از آن را به دلیل کمبود تضامین مورد تقاضا، دریافت نکرده‌ایم اما این تسهیلات بخش مهمی ‌از تولید دستگاه همودیالیز را ممکن ساخته است، به همین دلیل برای دریافت تسهیلات بیشتر سرمایه در گردش به صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضا دادیم و موافقت‌های اولیه نیز اخذ شده است.

وی درباره صادرات این محصول دانش بنیان نیز گفت: در نظر داریم که ۵۰ درصد از تولید شرکت را به کشورهای دیگر صادر کنیم، بر همین اساس مذاکراتی با کشورهای عراق و اندونزی انجام شده است. در گذشته نیز به افغانستان صادرات داشتیم و در حال حاضر در مناقصه دیگری در افغانستان شرکت کرده‌ایم. امیدواریم در فرصتی دو ساله صادرات محصولات شرکت به میزان پیش بینی شده یعنی ۵۰ درصد از ظرفیت تولید برسد.

سبک‌دست در مورد ویژگی دستگاه همودیالیز و ظرفیت تولید شرکت نیز گفت: ویژگی متمایز کننده این دستگاه، نرم‌افزار داخلی بسیار پیشرفته آن است که علاوه بر کنترل و ثبت تمامی ‌تغییرات سخت‌افزاری دستگاه، اطلاعات بالینی بیمار و همچنین تنظیمات پرستاری را نیز در طول جلسه همودیالیز بصورت «لاگ فایل» ثبت کرده و در مواقع مورد نیاز ارائه می‌کند. همچنین نزدیک به ۸۰ درصد از قطعات به‌کار رفته در دستگاه همودیالیز، ساخت داخل است و ظرفیت تولید به گونه‌ای است که در یک شیفت کاری با همین میزان نیروهای موجود، امکان تولید ۱۰ دستگاه در روز را داریم. با تولید دستگاه همودیالیز وابستگی کشور به واردات این محصول از بین رفته است.

وی به محصولات دیگر دانش بنیان شرکت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شرکت دو دستگاه آب RO سانترال (مرکزی) و آب RO پورتابل را نیز تولید می‌کند و در حال تحقیق و پژوهش برای تولید محصولات دیگر دانش بنیان نیز هستیم.

کد خبر 4860985 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی صادرات کالا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ویروس کرونا نوآوری هوش مصنوعی تحقیقات علمی موبایل فناوری نانو جشنواره خوارزمی ربات گوگل سامسونگ فیس بوک شبکه ملی اطلاعات دستگاه همودیالیز تولید دستگاه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری گفت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین نیاز توسط شرکت ورق خودرو قطع شده است.
حمید شجاعی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.
وی افزود: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.
شجاعی گفت: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • قطع واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو به کشور
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت