Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@21:53:59 GMT

میزان مشارکت در انتخابات از زبان وزیر کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۰۵۱۲

وزیر کشور روند انتخابات دوم اسفند ۹۸ را تشریح کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  آقای رحمانی فضلی در کنفرانس خبری پایان شمارش آرای نمایندگان مجلس گفت: از حدود ۵۸ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات، ۲۴ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر در انتخابات دوم اسفند شرکت کردند. وزیر کشور افزود: از این تعداد ۴۸ درصد را بانوان و ۵۲ درصد رای دهندگان را آقایان تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای رحمانی نرخ مشارکت در انتخابات را ۴۲ ممیز ۵۷ دهم اعلام کرد و گفت: یک میلیون نفر در فرایند اجرای انتخابات شرکت داشتند و اجرای انتخابات در کمال سلامت و امنیت برگزار شد. وزیر کشور افزود: بیش از ۵۵ هزار دستگاه احراز هویت در انتخابات دوم اسفند فعال بود که وجود این دستگاه‌ها، سوء استفاده از رای گیری از جمله رای تکراری و استفاده از شناسنامه اموات را غیر ممکن کرد.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر کشور مشارکت انتخابات وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، احمد وحیدی وزیر کشور طی سخنانی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، بیان کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید
مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی

وی افزود: در 8 حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید 16 نماینده انتخاب شوند.
وزیر کشور عنوان کرد: شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین‌بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می‌شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229321 برچسب‌ها انتخابات مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • مشارکت در انتخابات بهترین راه تحول در کشور است
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند