Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حضور مردم تضمینی برای تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی، یکبار دیگر نشان دادند که پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست شورای معاونان مجمع با اشاره به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، گفت: همواره حضور مردم در انتخابات از برکات جمهوری اسلامی ایران است و از حضور مردم در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور مردم تضمینی برای تداوم انقلاب اسلامی است، افزود: مردم با حضورشان در پای صندوق‌های رأی یکبار دیگر نشان دادند که پای انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام شهریاری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌هایی که نظام جمهوری اسلامی به آن افتخار می‌کند، جمهوریت نظام که مبتنی بر رأی مردم است و مردم از ابتدای انقلاب تاکنون در ۳۷ انتخابات شرکت کردند و این تیری بر چشم دشمنان ما است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه نظام ما مردم سالار است، افزود: نظام ما نظامی است که در آن مردم حاکمان خودشان را تعیین می‌کنند، در حالی که در نظام‌های بسیاری از کشورهای منطقه مشاهده می‌کنیم که پادشاهان و امیران مسلط بر سرنوشت مردم هستند و برای مردم حقی قائل نیستند.

وی تأکید کرد: ما به برکت حضرت امام(ره) از نظام پادشاهی و امارتی فاصله گرفتیم. امام به ما یاد داد که حاکمان باید خادمان ملت باشند، نه اینکه مردم خادمان، حاکمانشان شوند. این خدمت به مردم یک ویژگی بود که حضرت امام(ره) در عمل خودشان تثبیت کردند.

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار داشت: امروز مردم ما از منتخبان خود مطالبه دارند که خدمتگزارشان باشند این نشان دهنده رشد سیاسی است که مردم ما به آن رسیده‌اند و معتقدند کسی که بر کرسی مجلس می‌نشیند، باید خدمتگزار ملتش باشد؛ در حالیکه ما این رشد سیاسی را در بسیاری از کشورهای منطقه نمی‌بینیم و آمریکا از همین مسأله ناراحت است و تلاش می‌کند تا مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.

وی به برگزیدگان ملت توصیه کرد اگر کارآمدی نداشته نباشد مردم کنارشان می‌زنند و یک عده دیگر را انتخاب می‌کنند، افزود: کارگزاران باید دقت کنند که صندلی‌شان موقتی است و به مردم خدمت کنند و اگر نتوانند این خدمتگزاری را انجام دهند، به طور طبیعی مردم افراد دیگری را انتخاب می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امیدواریم با این تغییری که در منتخبان مجلس ایجاد شده، شاهد یکپارچگی نظام کارگزاری در کشور باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به برخی مشکلات در کشور اظهار داشت: مردم بعد از انتخابات از منتخبان خود توقع دارند پای کار بیایند و مشکلات را ببینند و به درد مردم رسیدگی کنند.

وی با انتقاد از اینکه برای راه اندازی یک واحد تولیدی به مجوزهای بی‌شماری نیاز است، افزود: مجلس آینده قوانین راه‌اندازی بنگاه‌های تولید را اصلاح کند، همچنین قوانین مربوط به کارگر و کارفرما که یکی از گره‌های اصلی حوزه کار در کشور است، اصلاح شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخاب مردم انسجامی را در حوزه کارگزاری ایجاد کند که این انسجام منجر به یکپارچگی در کشور شود و این یکپارچگی منجر به بهبود اقتصاد در داخل کشور و توسعه مرزهای انقلاب اسلامی در خارج کشور شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی مذاهب اسلامی انقلاب جمهوری اسلامی ایران دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پای صندوق های رأی انقلاب اسلامی حجت الاسلام حضور مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هم اندیشی که با حضور نخبگان هنری کشور و مسئولین دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از جمله برپا شد، با ابراز قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه اساتید حاضر در جلسه در مسیر تعالی هنر ایرانی در جهان، به تبیین فعالیت‌ها و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی طی ادوار مختلف و دوره جدید این شورا پرداخت.

استاد خسروپناه با تأکید بر اهتمام و آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به نهادینه کردن شیوه نامه نظام استاد شاگردی خاطر نشان کرد: طرح شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی و به همت دانشگاه استاد فرشچیان انجام شد و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا شد. رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان هنری کشور اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که بر این اساس در صدد هستیم تا با همت دانشگاه استاد فرشچیان، مرکز آفرینش هنرهای قرآنی و موزه رویداد هنری را عملیاتی کنیم.

وی خطاب به مطالبات و دغدغه‌های هنرمندان برجسته تصریح کرد: درخواست‌ها و پیشنهادهای خود در راستای اعتلای جایگاه هنر در کشور را از طریق دانشگاه استاد فرشچیان به دبیرخانه شورا انتقال دهید تا بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام شود.

دکتر یارزاده دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان نیز در ادامه جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ویژه حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در تصویب و استقرار شیوه نامه نظام استاد شاگردی در کشور خواستار حمایت بیشتر از شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و اجرایی شدن این مهم شد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، به‌کارگیری ظرفیت‌های هنر با مرکزیت دانشگاه هنرهای اسلامی – ایرانی استاد فرشچیان، گام مؤثری در جهت جهش تولید با مشارکت‌های مردمی است. همچنین؛ گسترش دانایی‌محور فضای آموزشی هنرهای اصیل با نگاه تقویت اقتصاد هنر، راهکار بسیار مهمی در جهت توسعه صادرات آثار هنری و هنرمندان، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و تحقق سیاست‌های دانش‌بنیان کشور خواهد بود.

دکتر یارزاده گفت: براین اساس، نهادینه کردن شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی و معرفی تخصصی سفیران هنری دانشگاه استاد فرشچیان به جهان، گام مهمی در تعالی هنر ایرانی و تحقق وظایف و سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در این حوزه است.

گفتنی است در این دیدار استاد دکتر صفر سامی برترین خاتم کار جهان، استاد دکتر سید محمد هادی ابوالقاسمی نگارگر برجسته بین‌المللی، دکتر ابوالفضل زابح استاد کتابت، نسخه‌شناسی هنرهای ایرانی، دکتر محمد سجاد یارزاده رئیس دانشگاه استاد فرشچیان، دکتر مهدی خانکه پژوهشگر حکمت هنرهای اسلامی و مجید طلیمی کارشناس عالی روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

کد خبر 6097900

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد، راه را نشان خواهد داد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند