Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد روز یکشنبه در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش در مورد وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر با اشاره به سابقه شکل‌گیری طرح شاهد  اظهار کرد: این طرح در سال ۱۳۶۵ باتدبیر حضرت امام خمینی (ره) باهدف رسیدگی به امور تربیتی و آموزشی فرزندان شهدا شکل گرفت.

چهارمین جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار با هدف معرفی برترین‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی طرح شاهد و ایجاد انگیزه و تحرک تحصیلی در بین آن‌ها روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه با یادبود سردار سلیمانی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس ستاد برنامه‌ریزی طرح شاهد افزود: ضرورت برنامه‌ریزی در دو بعد تربیت و تهذیب از اهداف مهم امام خمینی (ره) و اساسنامه طرح شاهد است که امید است این مهم به شکل مطلوب محقق شود.
وی هم‌افزایی مثبت وزارت آموزش‌وپرورش و هماهنگی خوب معاونت آموزشی آن وزارتخانه با معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد را بسیار مؤثر عنوان و از تشکیل منظم ستادهای مرکزی شاهد و ایثارگر آموزش‌وپرورش تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام کاویانی راد در پایان از وزیر آموزش‌وپرورش دعوت کرد تا با حضور خود در چهارمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار، ضمن تجلیل از فرزندان ممتاز و برگزیده بر غنای آن بیفزاید.

مدارس شاهد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
 محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش از اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح شاهد تقدیر کرد و اظهار داشت: با عنایت به کاهش اعتبارات برای حمایت از دانش آموزان شاهد و ایثارگر، هر اقدامی که در جهت بهبود وضعیت آموزشی آن‌ها لازم باشد انجام خواهیم داد، مدارس شاهد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
عضو شورای عالی طرح و برنامه شاهد در خصوص دانش آموزان طرح شاهد گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در مدارس شاهد باید فرزندانی پرورش و تربیت کنیم که حاصل آن انسان‌هایی موحد، مؤمن و معتقد، متعهد، عاقل، حقیقت‌جو، عدالت‌خواه و قانون‌مدار باشند.
وزیر آموزش‌وپرورش برگزاری چهارمین جشنواره آموزشی، تحصیلی جایزه ملی ایثار را در شرایط فعلی اقدامی بسیار شایسته‌ای دانست و آمادگی خود را برای حضور در این جشنواره اعلام کرد.

رتبه دانش آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر از ۵۱.۵ درصد به ۶۱.۵ درصد افزایش‌یافته
محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاهد و ایثارگر بر اهمیت توجه به طرح شاهد و رسیدگی به امور آموزشی این عزیزان تاکید کرد و گفت: باوجود مشکلات مالی دولت ناشی از جنگ اقتصادی و تحمیلی دشمن در پنج سال گذشته، میزان ممتازین دانش آموزان شاهد و ایثارگر از ۵۱٫۵ درصد به ۶۱٫۵ درصد افزایش‌یافته و پذیرش این عزیزان در رشته‌های روزانه دولتی ۶ درصد ارتقاء پیداکرده است که این موفقیت‌ها ناشی از برنامه‌ریزی و اجرای مناسب امور آموزشی و فرهنگی و تفاهم و هماهنگی مابین بنیاد و وزارت آموزش‌وپرورش بوده است.

مدیرکل آموزش بنیاد در پایان گفت: امیدواریم بر اساس اساسنامه طرح شاهد، برای تقویت ساختار اداره کل شاهد و نیز تسهیل امور آموزشی دانش آموزان شاهد و ایثارگر، ردیف خاصی در بودجه وزارت آموزش‌وپرورش ایجاد شود.
در این دیدار اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد نیز به اهمیت آموزش و برگزاری مسابقات قرآنی اشاره و درخواست کرد که با توجه به امکانات موجود در وزارت آموزش‌وپرورش، دوره‌های آموزشی و مسابقات در سطوح شهرستان و استان با حمایت آن وزارتخانه برگزار شود.
 در این نشست علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن تشکر از مسئولان بنیاد، آمادگی وزارتخانه را برای اجرای امور آموزشی و قرآنی اعلام کرد و پیشنهاد داد که وزیر آموزش‌وپرورش سالی یک‌بار در جلسات ستاد مرکزی شاهد به‌منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شرکت کند که مورد استقبال قرار گرفت.

برچسب‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مدارس شاهد دانش‌آموزان محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مدارس شاهد دانش آموزان محسن حاجی میرزایی حاجی میرزایی بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران مدارس شاهد دانش آموزان محسن حاجی میرزایی دانش آموزان شاهد و ایثارگر وزارت آموزش وپرورش وزیر آموزش وپرورش برنامه ریزی امور آموزشی مدارس شاهد طرح شاهد ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده انتظامی استان اردبیل بعدازظهر دوشنبه در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل اظهار کرد: در تولید و گسترش امنیت و حس خوشایند در این زمینه خبرنگاران و صاحبان رسانه‌ها نقش آفرین اصلی هستند و امیدواریم این حرکت توسعه نظم و امنیت را در جامعه منجر شود.

سردار جواد تقوی خاطرنشان کرد: پیش از این در قالب همیاران پلیس تعامل و ارتباط خوبی را با مجموعه آموزش و پرورش داشتیم که آثار مثبت این فعالیت را در کاهش وقوع جرایم به ویژه به حداقل رساندن تخلفات راهنمایی و رانندگی در بین خانواده‌ها شاهد بودیم.

وی اهمیت کار زیربنایی را با محوریت مدارس در گسترش مفاهیم ارزشی و انسانی یادآور شد و بیان کرد: ما باید تمامی فعالیت‌های آموزشی و فرهنگسازی را از دل مدارس آن هم در گروه‌های سنی پایه آغاز کنیم تا در فرآیند رشد نوجوانان و جوانان این آموزش‌ها مؤثر و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: با همراهی دانش آموزان خبرنگار پلیس بیش از هر زمان دیگر به وظیفه خطیر خود مسلط عمل کرده و انتظار بهبود فرآیندها را داریم.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز بر اهمیت جهاد تبلیغ و تبیین اشاره و اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه در این سنگر نقش آفرین اصلی هستند.

کلام الله صفری خاطرنشان کرد: دانش آموزان در کنار حضور مؤثر در سنگر تعلیم و تربیت در فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نقش آفرینی می‌کنند که این خود حرکتی پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

کد خبر 6098671

دیگر خبرها

  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • دانش آموزان با حساسیت کمبود آب آشنا شوند
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی