Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین صادقی عصر یکشنبه در نشست با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دادستان و سایر اعضای کارگروه نظارتی اردبیل عنوان کرد: با محتکران و گران فروشان ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سطح استان اردبیل بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات مسئولان وزارت بهداشت در خصوص استفاده از ماسک برای کسانی که واقعاً در معرض این بیماری قرار دارند، اظهار کرد: در پی تقاضای کاذبی که برای ماسک و مواد ضد عفونی کننده در سطح استان به وجود آمده متأسفانه برخی از افراد دست به سو استفاده زده و مبادرت به گران فروشی و احتکار محصولات مرتبط کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صمت اردبیل تصریح کرد: در صورت مشاهده نگهداری و انبار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، با عنوان احتکار کالا با دارندگان آن برخورد خواهد شد.

صادقی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قبیل گران فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و … موارد را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی خطاب به دستگاه‌های ذیربط نیز یادآور شد: در سطح استان ماسک و مواد ضد عفونی کننده به اندازه کافی وجود داشته ضمن اینکه کارخانه تولید ماسک در سطح کشور نیز با تمام ظرفیت در حال تولید بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان اردبیل ماسک وزارت بهداشت فروشی احتکار انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • گران‌فروشی در مادرید: رئالی‌ها شاکی‌اند!‏