Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:01:59 GMT

کاهش ۳۲ درصدی بارندگی در چهارمحال وبختیاری

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۳۹۱۱

کاهش ۳۲ درصدی بارندگی در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، مهران چراغ پور عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: متأسفانه امسال تاکنون بارش‌ها نسبت به میانگین بلند مدت حدود ۳۲ درصد کاهش داشته و نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کسر بارش داشته‌ایم.

وی گفت: در شهر شهرکرد تاکنون ۱۱۷ میلی متر و در کوهرنگ ۵۸۰ میلیمتر بارش صورت گرفته که نشان است می‌دهد که میانگین کل استان حدود ۳۲ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استان تاکنون از نظر بارش و کمبود بارش رتبه نخست کشور را دارد.

وی تصریح کرد: میزان بارش برف در ایستگاه کوهرنگ اکنون متأسفانه حدود ۵۰ سانتیمتر است که حدود ۶۰ سانتی متر کاهش ارتفاع برف را دارد که نسبت به سال گذشته حدود ۳۴ سانتی متر کاهش ارتفاع برف دارد.

وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی قوی به استان، اظهار کرد: از اواخر دوشنبه بارش‌ها در استان آغاز می‌شود و این سامانه بارشی روز چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در منطقه کوهرنگ ۱۵۵ میلی متر بارش پیش‌بینی می‌شود و مسئله مهم این است که به دلیل افزایش دما، ذوب یخ و برف‌ها را خواهیم داشت که مازاد بر بارش باران است و موجب می‌شود در منطقه در رودخانه‌های منتهی به کارون موجب شکل گیری روان آب زیادی و سیلاب بسیار شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه در گردنه چری بارش برف و حتی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون فنی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: در بروجن و قسمت‌های شرقی استان بارش‌ها کمتر از ۵۰ میلیمتر خواهد بود و در شهرکرد نیز حدود ۵۰ میلیمتر پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بارش‌ها در ایستگاه آورگان هم تا ۵۰ میلی متر خواهد رسید.

کد خبر 4861343

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان هواشناسی شهرکرد انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر شهرکرد گرگان قزوین بیرجند شیراز بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛معاون بازرسی و نظارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: این محموله قاچاق از یک انبار ناشناس ثبت نشده در سامانه جامع انبار‌ها در شهرکرد کشف شده است.
بیژن بهرامی افزود: از این انبار ۸۴۰ بسته نیم کلیویی چای خارجی کشف شده است.
بهرامی گفت: ارزش محموله کشف شده دو میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به جمع آوری ۴۲ کیلو گرم چای از این انبار گفت: متخلف پس از تشکیل پرونده برای گذراندن مراحل قانونی راهی تعزیرات حکومتی شده است.
بهرامی از همه شهروندان خواست تا موارد مشکوک در احتکار و ذخیره اقلام اساسی و کالایی را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند و انبارداران هم هر چه سریعتر مشخصات محل ذخیره کالایی خود را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • میانگین بارش‌ها در چهارمحال به ۴۷۲ میلیمتر رسید
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • سفر استاندار چهارمحال وبختیاری به ناغان
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت