Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سناتور مورفی با دفاع از دیدار خود با وزیر امور خارجه ایران، گفت که مذاکره نکردن دولت ترامپ با ایرانی‌ها خطرناک است.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، سناتور کریس مورفی که در روزهای گذشته به‌دلیل دیدارش با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، به شدت از سوی مقامات آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت، بار دیگر از این اقدام خود دفاع کرد و گفت که این وظیفه اوست با مقامات سایر کشورها گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان، اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را که گفته بود "به نظر من سناتور مورفی قانون لوگان را نقض کرده است"، رد کرد و اظهار داشت: من به عنوان یک عضو کمیته روابط خارجی و عضو کمیته فرعی سنا در امور خاورمیانه و مبارزه با تروریسم، وظیفه دارم با سران دیگر کشورها گفت‌وگو کنم، حتی اگر دشمن باشند.
مورفی در ادامه اظهار داشت: واقعیت این است که صحبت نکردن دولت ترامپ با ایرانی‌ها حتی خطرناک است. سیاست او درقبال ایران کاملا فاجعه‌بار بوده، چراکه اکنون ایران قدرتمندتر از زمان پیش‌از ریاست جمهوری ترامپ است.این سناتور دموکرات افزود: من در حال مذاکره با ایرانی‌ها نیستم اما عاقلانه و منطقی است که یک نفر به حرف آن‌ها گوش کند تا شاید ابزاری برای رفع یک بحران باشد.
کریس مورفی همچنین تاکید کرد که وزیر امور خارجه کشورش را از قبل در جریان اقداماتش قرار می‌دهد.
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ هفته گذشته در پیامی توییتری نوشت که، جان کری وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند و اگر یک جمهوری‌خواه این کار را انجام داده بود با نتایج بسیار جدی مواجه می‌شد.  
قانون لوگان تمام شهروندان آمریکایی را از مذاکره بدون مجوز و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با دولت‌های خارجی که با واشنگتن در تنش هستند، منع می‌کند. برچسب ها: مورفی ، سناتور مورفی ، ترامپ

منبع: خرداد

کلیدواژه: مورفی سناتور مورفی ترامپ امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است

به گزارش قدس آنلاین، امیرعبداللهیان در دیدار با حسین عوض وزیر امور خارجه سودان ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر خارجه این کشور، برای وی آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان و آماده کمک به برقراری بازگشت آرامش و ثبات به این کشور هستیم.

 امیرعبداللهیان همچنین تاکید کرد: دشمنان سودان جایگاه مهم این کشور را می‌دانند و سال ها برای تجزیه سودان تلاش کردند و اکنون آتش جنگ داخلی را به دامن این کشور انداخته‌اند و امیدواریم به زودی شاهد بازگشت آرامش و ثبات به سودان باشیم.

حسین عوض وزیر امور خارجه جدید سودان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار و تقدیر از مواضع اصولی ایران در حمایت از سودان، بر سابقه روابط تاریخی و دیرینه دو کشور و اهتمام کشورش به روابطی راسخ و ممتد با ایران تاکید و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور در بهترین سطح گسترش یابد.

حسین عوض همچنین آخرین تحولات و اوضاع این کشور و بروز ناامنی و بی ثباتی توسط شبه نظامیان با دخالت و حمایت برخی دولت های خارجی و غربی را برای همتای ایرانی خود تشریح کرد.

خاطر نشان می شود حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در کشورهای مالی، گامبیا و سودان و نیز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و اندونزی در بانجول
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مصر در گامبیا