Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: ۴۰۰ معلم پرورشی مدارس حاشیه راه‌های استان به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش‌آموزان در مدارس و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، آموزش‌های ترافیکی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک این اداره‌کل با آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مقرر شد برای نخستین بار آموزش‌های لازم ترافیکی به معلمان پرورشی مدارس در قالب یک دوره ۱۶ ساعته در چهار شهرستان زاهدان، زابل، سراوان و ایرانشهر ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: براساس برآوردهای انجام شده تا پایان سال تحصیلی جاری در قالب این طرح ابتکاری حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان مفاهیم ترافیکی را از طریق معلمان پرورشی تعلیم دیده، فرا می‌گیرند.

وی تصریح کرد: معلمانی که در این طرح ابتکاری مفاهیم ترافیکی را فرا می‌گیرند به عنوان سفیران ایمنی در سنوات آینده نیز با آموزش تعداد بیشتری از آینده سازان کشور این اداره‌کل را در راستای تحقق اهداف آموزشی و فرهنگی، یاری خواهند رساند.

کرد با بیان اینکه طرح ایمن سازی مدارس همه ساله توسط این اداره‌کل در ۲ بخش نرم افزاری و فیزیکی اجرا می‌شود، افزود: ایمن سازی نرم افزاری مدارس که به صورت آموزش مفاهیم ترافیکی، اهدای تجهیزات حاوی پیام‌های ایمنی نظیر نوشت افزار، بازی و کتاب‌های کمک آموزشی انجام می‌شود از این پس با کمک معلمان پرورشی تعلیم دیده؛ در مدارس حاشیه راه‌های استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر فرهنگ سازی و آموزش، به منظور ایمن سازی تردد دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌های استان، پروژه‌های ایمن سازی فیزیکی نیز با نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، علائم افقی و عمودی شامل چراغ خطر و خط کشی عابر پیاده همه ساله توسط این اداره‌کل انجام می‌شود که این پروژه در سالجاری نیز با تحت پوشش گرفتن ۳۵ باب مدرسه و با هزینه اعتباری معادل هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال درحال اجراست.

کد خبر 4861438

منبع: مهر

کلیدواژه: ایوب کرد زاهدان ترافیک انتخابات 98 انتخابات مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی ایلام بارش برف تعطیلی مدارس بوشهر راهپیمایی 22 بهمن شهرکرد گرگان قزوین شیراز بیرجند سیستان و بلوچستان فرا می گیرند اداره کل ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • اقدامات خوبی برای اصلاح فرهنگ ترافیک کرمانشاه صورت گرفته است
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برگزاری جشنواره منتظران در دیار علم و فرهنگ
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان