Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@09:30:44 GMT

نفوذ توده هوای گرم و سرد در طول هفته جاری

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۶۱۷۹

نفوذ توده هوای گرم و سرد در طول هفته جاری

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه قشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده‌هوای گرم همراه با وزش باد گرم از بامداد دوشنبه به منطقه است، گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از سه‌شنبه‌شب و فعالیت آن تا چهارشنبه در منطقه است.

محمد دادرس دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ توده‌هوای گرم همراه با وزش باد گرم از بامداد دوشنبه به منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط دمای هوا استان در روزی‌های آینده افزود: دمای هوا در جلگه مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌ها ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه وزش باد در عصر شنبه و صبح یک‌شنبه خیلی شدید است، گفت: با توجه به وزش باد شدید باید در رابطه با سازه‌های موقت و داربست‌های مستقر در استان تدابیر لازم اندیشیده شود.

دادرس با بیان اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها از روشن کردن آتش و رها کردن آن در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند، گفت: علاوه بر کاهش رطوبت نسبی، پدیده مه نیز برای بعضی از مناطق گیلان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ توده‌هوای سرد و بارشی از سه‌شنبه‌شب و فعالیت آن تا چهارشنبه در منطقه است، تصریح کرد: از روز سه‌شنبه دمای هوا در اکثر مناطق استان به‌طور متوسط ۱۰ تا ۲۰ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد و بارندگی و وزش باد در روز چهارشنبه خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به پیش‌بینی بارش برف ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متری در ارتفاعات بیان کرد: به‌تدریج از عصر سه‌شنبه بارش برف در ارتفاعات شروع و در جلگه نیز کاهش دما، وزش باد و بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با اشاره به‌احتمال اختلال تردد خودروها در محورهای مواصلاتی گفت: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و مواصلاتی را دارند با توجه به پیش‌بینی بارش برف و کولاک، حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

دادرس با اشاره به اینکه در روزهای آینده دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه در روزهای آینده احتمال کاهش دید و مسدود شدن برخی راه‌های روستایی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به افزایش و کاهش دما تا پایان هفته باید تدابیر لازم از جانب وزارت بهداشت و مدیریت مصرف سوخت پیش‌بینی ‌شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به بخش‌های مختلف کشاورزی بیان کرد: بخش‌هایی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، زنبورداران و مرغداری‌ها نیز با توجه به حوادث احتمالی افزایش و کاهش دما تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد، افزود: مسؤولان با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: هواشناسی وزش باد باران مدیرکل هواشناسی استان گیلان نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود نفوذ توده هوای وزش باد سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، کارشناس هواشناسی لرستان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز در اغلب نقاط رشد ابر و افزایش سرعت باد تا بازه نسبتاً شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.
بهمن محمدی مقدم گفت: همچنین این مدت در مناطق جنوب شرقی احتمال رخداد بارش‌هایی خفیف گاهی همراه با رعدوبرق انتظار می‌رود، برای پنجشنبه و جمعه در همه نقاط جوی آرام و پایدار بر منطقه حاکم است.
محمدی مقدم افزود: روز شنبه با حاکمیت شرایط ناپایدار در ساعات بعدازظهر علاوه بر پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت باد در برخی نقاط استان این شرایط با بارش‌هایی به‌صورت خفیف و پراکنده و گاهی رعدوبرق همراه خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • هشدار مهم هواشناسی به کوهنوردان
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آسمان گیلان تا هفته آینده صاف و آفتابی است
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود