Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:07:45 GMT

گشایش نخستین خط آهن از بندر کراچی تا منطقه چمن

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۷۴۴۵

گشایش نخستین خط آهن از بندر کراچی تا منطقه چمن

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند نخستین خط آهن که به‌طور انحصاری می‌تواند محموله‌های ترانزیتی افغانستان را از بندر کراچی پاکستان به منطقه مرزی چمن برساند، گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند نخستین خط آهن که به‌طور انحصاری می‌تواند محموله‌های ترانزیتی افغانستان را از بندر کراچی پاکستان به منطقه مرزی چمن برساند، گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب‌الرحمان گیلانی، رئیس راه‌آهن پاکستان هنگام گشایش این خط گفت: بر اساس توافق پاکستان و افغانستان، در مجموع پنج تا هفت قطار در این مسیر حرکت خواهند کرد و ماهانه حداکثر ۵۰۰ کانتینر از بندر کراچی به چمن و یا از چمن به بندر کراچی انتقال خواهد یافت.

روزنامأ نیشن پاکستان، گزارش داد با آغاز فعالیت این خط آهن، بازرگانان افغانستان خواهند توانست به آسانی و در زمان کمتر کالاها را از بندر کراچی به چمن و سپس به قندهار انتقال دهند.

در نخستین گام، ۳۵ کانتینر کالاهای مربوط به افغانستان در واگن‌های این خط آهن از بندر کراچی به چمن انتقال یافتند.

این خط آهن کالاهای بازرگانی را در ۴۸ ساعت از بندر کراچی به چمن انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: پاکستان افغانستان آهن کراچی خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۷۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»

بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در افغانستان میزبان یک رویداد ویژه بود، روزی که هزاران زن و دختر در قصر دارالامان حضور یافتند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، نخستین بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل شاهد رویدادهای ویژه‌ای بوده است، از بازدید مقامات مختلف داخلی و خارجی گرفته تا برگزاری جشن تکلیف دخترانه و حضور قاریان بین‌المللی از ایران که جلوه‌ای از همدلی دو کشور بود.

همچنین در تازه ترین رویداد، این نمایشگاه بزرگ شاهد روزی بود که هزاران زن و دختر با حضور در قصر دارالامان از غرفه‌های مختلف بازدید کردند.

نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی و برخی شخصیت‌های خارجی در کابل گشایش یافت.

میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابلگشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • تصاویر جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانی + جزئیات
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷