Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اختصاص دو بیمارستان در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای بستری و مراقبت از بیماران مشکوک به کرونا خبر داد و با تاکید بر رعایت بهداشت فردی از مردم خواست از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

به گزارش فردای خبرگزاری برنا از کرمان؛ علی اصغر خیرخواه بیان کرد: «اگر مورد خاصی مبنی بر ابتلای افراد به ویروس کرونا وجود داشته باشد مراکز بهداشتی و درمانی فرد مبتلا یا مشکوک و بیماران مشکوک به شبه‌ آنفلوآنزا را به بیمارستان‌های امام خمینی (ره) جیرفت و ۱۲ فروردین کهنوج منتقل می‌کنند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: «بخشی از این دو بیمارستان برای مراقبت و جداسازی از بیماران مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده تا موارد مشکوک در این بیمارستان‌ها مورد مراقبت قرار گیرند».

خیرخواه با بیان این‌که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به مراکز بهداشتی روستایی، شهری و بیمارستان‌های هفت شهرستان جنوبی استان کرمان ارسال‌ شده است، اظهار کرد: «خودمراقبتی و رعایت بهداشت فردی، مهم‌ترین راه مقابله با ویروس کرونا است».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: «با توجه به گزارش ورود کروناویروس جدید در کشور، از مردم عزیز جنوب کرمان انتظار می‌رود توصیه‌های بهداشتی در مورد این ویروس را جدی‌تر گرفته و با دقت بیشتری آن‌ها را رعایت کنند».

وی با بیان این‌که ویروس جدید کرونا کشنده‌تر از آنفلوآنزا نیست، بیان کرد: «مردم نباید نگران باشند و فقط کافی است به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند».

خیرخواه علائم کرونا را مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا دانست و گفت: «افراد پرخطری همچون بانوان باردار، بیماران قلبی – عروقی، افرادی که پیوند عضو داشتند یا دارای بیماری نارسایی اعضا هستند، افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای سرطان تحت درمان، در معرض خطر بیشتری قرار دارند».

وی افزود: «بیشتر بیماران مبتلا به عارضه‌ی کروناویروس جدید علائم تنفسی مثل سرماخوردگی دارند که با استراحت و دیگر مراقبت‌های اولیه خوب می‌شوند».

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شست‌وشوی مستمر دست‌ها، پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن و گرفتن جلوی دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه را از جمله نکات بهداشتی برای مقابله با کرونا برشمرد و گفت: «باید از تماس نزدیک با بیماران دارای علائم تب و سرفه خودداری شود و اگر فردی مبتلا به تب، سرفه یا هرگونه مشکلی در تنفس است باید به پزشک مراجعه کند و سابقه‌ی سفر قبلی خود را به پزشک اطلاع دهد».

وی ادامه داد: «مردم فعلا از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند».

خیرخواه با بیان این‌که مردم نباید نگران نباشند و فقط باید به رعایت بهداشت فردی توجه کنند، اظهار کرد: «مقابله با حوادث و به ویژه پیشگیری از کروناویروس جدید، مشارکت و بسیج تمام دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های جنوب کرمان را می‌طلبد». /پ

خیرخواه اظهار داشت: هرگونه اطلاع رسانی درباره ابتلا افراد به کرونا ویروس توسط روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا در ایران ویروس جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان

 روح الله شکری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت:۹۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل استفاده در آبادان با اجرای طرح ضربتی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی به منظور کنترل و نظارت وضعیت بهداشتی این مراکز کشف و توقیف شد.

او این اقلام کشف و توقیف شده را شامل انواع مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، لبنیات و چیپس اعلام کرد.

به گفته این مسئول شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی به صورت ۲۴ ساعته می‎‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند تا بدون اغماض با متخلفان بهداشتی برخورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان