Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:02:04 GMT

ورود سامانه بارشي جديد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۵۵۸

ورود سامانه بارشي جديد

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی: امروز سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود که کل نواحی غرب، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را دربر می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده افزود: پیش بینی می‌شود امروز بعد از ظهر ابتدا استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان و چهارمحال بختیاری درگیر بارش باشند.
وی گفت: فردا این سامانه بارشی گسترش پیدا می‌کند و کل نواحی غربی، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه بارشی فردا استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان فارس، بوشهر، همچنین نواحی غربی استان اصفهان در نواحی شمالی‌تر مثل استان مرکزی، همدان و حاشیه جنوبی البرز مانند استان‌های زنجان، قزوین، تهران، شمال سمنان وحاشیه دریای خزر مانند استان‌های گلستان، مازندران و گیلان را در بر می‌گیرد که بارش‌ها به شکل برف و باران خواهد بود.
وی ادامه داد: بارش‌ها در ارتفاعات و نواحی سردسیر و کوهستانی عمدتاً به شکل برف است و در نواحی جنوبی‌تر نیز با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.
سرکرده افزود: این سامانه برای چهارشنبه در نواحی شمال شرقی یعنی خراسان شمالی و رضوی فعال خواهد بود.
کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی شده است با کاهش دما مواجه شویم، اما این کاهش دما همانندگذشته محسوس نخواهد بود بنابراین در جاده‌های کوهستانی بارش‌ها عمدتاً به صورت برف است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها را در استان لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد و نواحی شمالی و غربی استان اصفهان شمال خوزستان و استان‌های حاشیه‌ای البرز مرکزی با بارش‌های بالای 100 میلی متر خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه بارشی جدید بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از امشب، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به این استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در استان فعالیت خواهد داشت.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: به دلیل شدت بارش‌هایی که این سامانه خواهد داشت هشدار نارنجی هواشناسی به ویژه برای مناطق جنوبی استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه به دو شاخه تقسیم می‌شود، یک قسمت غرب و مرکز استان و بخش دیگر جنوب استان افزود: سامانه مذکور امشب بیشتر به سمت غرب و مرکز استان حرکت می‌کند و فردا، ۱۲ اردیبهشت‌ماه کل استان را دربرخواهد گرفت.

حقیقت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش‌های این سامانه در مناطق جنوبی استان شدیدتر باشد اما در شمال غرب و شرق خیلی بارش خطرناکی ندارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی را برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در استان صادر کردیم، افزود: این سامانه همراه با رگبار، رعد و برق و صاعقه خواهد بود و قطعاً آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی در خصوص شیراز نیز گفت: انتظار می‌رود اواخر امشب بارش رگباری و فردا و پس فردا هم بارش به شکل رگباری و نقطه‌ای در شهرستان شیراز صورت گیرد.

حقیقت درباره دمای هوا نیز گفت: این سامانه موجب کاهش ۴ الی ۵ درجه دما خواهد شد اما خیلی برای بخش کشاورزی خطری ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • ورود سامانه بارشی از سمت غرب کشور
  • ورود سامانه بارشی / تداوم بارش در استان‌های غربی
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • ورود سامانه بارشی به جو استان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور