Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@05:31:27 GMT

بیوه‌کشی چاپ سیزدهمی شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۸۶۴۱

بیوه‌کشی چاپ سیزدهمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، رمان بیوه‌کشی برای سیزدهمین نوبت از سوی نشر آموت روانه کتابفروشی‌ها شد.

بیروه کشی نخستین رمان یوسف علیخانی است که وی در سال ۱۳۹۴ آن را منتشر کرد.

داستان این رمان به سنتی قدیمی در جامعه روستایی باز می‌گردد که مطابق با آن در صورت فوت همسر زن، او باید صبر کند تا برادر کوچک‌تر همسرش با وی ازدواج کند و امکان زندگی با کسی جز او را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«بیوه کشی» در چنین بستری با مرگ همسر زنی به نام «خوابیده خانم» در روستای میلک شروع می‌شود؛ همسری که شش برادر کوچک‌تر از خود دارد و گفته می‌شود که اژدر مار ساکن کوه‌های اطراف میلک باعث مرگ او شده است.

فضای داستانی این رمان همانند سه مجموعه داستان قبلی علیخانی در روستایی به نام میلک می‌گذرد که همنام زادگاه علیخانی است امان ویسنده معتقد است میلک داستان‌های او با میلک واقعی تفاوت‌های بسیاری دارد.

وسف علیخانی نویسنده و روزنامه نگار و پژوهشگر ادبیات عامه پیش از این، سه مجموعه داستان با عناوین «قدم به خیر مادربزرگ من بود»، «اژدها کشان» و «عروس بید» و نیز رمان «خاما» را منتشر کرده است.

از میان این آثار مجموعه داستان «عروس بید» نامزد جایزه ادب مهرگان و برگزیده دهمین جشنواره ادبی شهید غنی پور شد. همچنین وی به خاطر مجموعه داستان «اژدها کشان» نامزد جایزه ادبی گلشیری و در نخستین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شایسته تقدیر معرفی شد.

همچنین مجموعه داستان «قدم به خیر مادربزرگ من بود» از این نویسنده نیز نامزد جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و برنده جایزه ویژه شانزدهمین جشنواره ادبی روستا شد.

از علیخانی همچنین آثار دیگری چون «معجون عشق»، «عزیز و نگار»، «نسل سوم داستان نویسی ایران»، «قصههای مردم الموت»، «قصه های پرهیزکاران» و نیز زندگی نامه داستانی حسن صباح، ابن بطوطه، صائب تبریزی و ناصرخسرو منتشر شده است.

کد خبر 4861658 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسف علیخانی نشر آموت ادبیات رایزنی فرهنگی کتاب و کتابخوانی ادبیات ترجمه انقلاب اسلامی ایران ویروس کرونا گردشگری مد و لباس نقد کتاب سردار سلیمانی ادبیات جهان نمایشگاه کتاب تهران میراث فرهنگی مجموعه داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند

کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در دیدار مسئول امور بانوان نظام مسائل کشور گفت: متاسفانه در گذشته مسائل اصلی بانوان جامعه به کنار گذاشته می‌شد و موضوعاتی مطرح می‌شد که در اولویت این جامعه نبود، اما اکنون با تدوین سند تحول حوزه بانوان و خانواده موضوعات و مسائل اصلی بانوان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات حوزه بانوان باید از از تمامی ظرفیت‌های اجرایی و علمی کشور استفاده کرد و با بهره گیری از هیات‌های اندیشه ورز مردمی به دنبال راهکار‌های عملی و میدانی باشیم.

علیخانی با بیان اینکه برای رصد و بررسی مسائل حوزه بانوان باید از ظرفیت نیرو‌های متخصص با تجربه کاری بهره‌مند شد، ادامه داد: بانوانی که در حوزه‌های مختلف دارای تجربه و تخصص هستند باید در راس برنامه ریزی و تصمیم سازی حوزه بانوان و خانواده قرار گیرند.

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین، آموزش مهارت‌های زندگی از نوجوانی تا چند سال اول پس از ازدواج یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند به توانمندی افراد در جامعه کمک کرده و زندگی مشترک زوجین را از آسیب مصون دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود
  • جزئیات اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی تشریح شد
  • جزئیات جایزه ملی داستان و بازآفرینی اعلام شد/ معرفی اصفهان به عنوان پایگاه روایتگری ادبی