Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هیئتی از علما و اعضای شورای اخوت کشور افغانستان با امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کردند. تاریخ انتشار: 10:43 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۷۲۱

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین امیرعبداللهیان در ابتدای دیدار با جمعی از علمای افغانستان تاکید کرد: «اسلام دین واحد دو کشور است و اشتراکات زبانی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مسیر تاریخی خود، باعث قرابت و نزدیکی دو کشور شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: «اهمیت گسترش و توسعه تعاملات دوستانه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در حوزه‌های مختلف منجر به ارتقاء مناسبات و تقویت روابط دینی _ فرهنگی فیمابین شده است».

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله‌ی صلح افغانستان و گفتگو مذاکره با طرف‌های مختلف افغانی را برای نیل به این مهم ضروری دانست و بیان داشت: «تفرقه و انفکاک در افغانستان به سود آمریکا و دشمنان این کشور است و مذاکره و گفتگو همه‌جانبه در افغانستان ضامن صلح و سلامت این کشور خواهد بود».

امیر عبداللهیان از سیاست دوگانه آمریکا در قبال تروریسم در منطقه به ویژه افغانستان انتقاد و تصریح کرد: «امروزه آمریکا با انتقال داعش از سوریه به افغانستان نقشه هولناکی را مدنظر دارد».

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامیهمچنین عنوان کرد: «داعش توانسته است هسته‌های عملیاتی خود را در مناطقی از افغانستان احیا کند و ضرورت دارد مردم، دولت و مبارزان افغان با اتحاد و همدلی، سدی در برابر این تحرک تکفیری _استکباری باشند».

وی با اشاره به نقش برجسته سردارسلیمانی در روند مبارزه با تروریسم در کشور‌های منطقه، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را مصداق بارز تروریسم دولتی بیان نمود که به انزجار بیشتر ملت‌ها و آزادیخواهان جهان از سیاست‌های کثیف کاخ سفید منجر گردیده است».

بیشتر بخوانید:
امیرعبداللهیان: داعش در حال خیمه زدن در افغانستان است

هیئت افغانستان، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران، با ابراز خرسندی از این دیدار و برشمردن اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی فیمابین، خواستار بهره گیری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور برای گسترش صلح در این کشور شدند.

در پایان این دیدار، هیئت علمای افغانستانی، ضمن ادای احترام به سردار سپهبد شهید سلیمانی، قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم، از نگاه راهبردی و دقیق امام خامنه‌ای نسبت به مردم افغانستان و مهاجرین این کشور در جمهوری اسلامی ایران و تشکر ویژه داشتند».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • زنان نباید از تحصیل محروم شوند
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • امیرعبداللهیان: آمریکا در سرکوب حامیان فلسطین در این کشور رفتار متناقض به آزادی بیان دارد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ