Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:21:48 GMT

سردار سلیمانی در شکست داعش سهم به‌سزایی داشت

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۰۳۱

سردار سلیمانی در شکست داعش سهم به‌سزایی داشت

بوگدانوف نماینده ویژه پوتین در امور غرب آسیا گفت: سردار "قاسم سلیمانی" سهم بسزایی در مبارزه با تروریسم و شکست داعش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری «تاس»،"میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در مصاحبه با هفته نامه یونانی «To Bhma»، چنین ابراز عقیده کرده است که برخی از نقش آفرینان عرصه سیاسی آمریکا از وضعیت ناپایدار در منطقه خاورمیانه استفاده می کنند تا "از آب گل آلود ماهی بگیرند" و از جمله این اقدامات از ترور سردار "قاسم سلیمانی" یکی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود که اتفاقاً در مبارزه علیه تروریسم، به ویژه شکست داعش در منطقه، سهم بسزایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: «ترور ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی در عراق، را به درستی باید تلاش آمریکا برای "ماهی گرفتن از آب گل آلود" و استفاده از بی ثباتی سیاسی و درگیری‌ها در خاورمیانه نامید. بعضی اوقات به نظر می رسد که نیروهای خاصی در میان نخبگان آمریکایی علاقه‌ای به عادی سازی ندارند، بلکه برعکس، به دنبال بی ثبات کردن اوضاع خاورمیانه بوده و از نامشخص بودن اوضاع سیاسی و درگیری‌های بی وقفه در منطقه در جهت دست یابی به منافع خاص خود استفاده می‌کنند. و از این اقدامات، ترور قاسم سلیمانی بود که اتفاقاً در مبارزه با تروریسم، به ویژه شکست داعش، سهم به سزایی داشت.»

بوگدانوف در عین حال یادآور شد که هدف اعلام شده برای "پایان دادن به جنگ‌ها در خاورمیانه" و کاهش حضور نظامیان آمریکایی در مناطق داغ جهان، که توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنگام سخنرانی خود در کنگره در اوایل ماه فوریه عنوان شد، اگر واقعاً تحقق پیدا کند، باعث بهبود اوضاع در منطقه خواهد شد.

نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه همچنین افزود: «هماهنگی اقدامات بین روسیه، ترکیه و ایران، به عنوان مثال، در چارچوب مذاکرات آستانه، "به کاهش سطح تنش در منطقه خاورمیانه کمک کرده و به یک ثبات کلی در وضعیت منجر می‌شود.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی شکست داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا)، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • برگزاری اردوی مدرسه تربیتی شهید سلیمانی ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کرمان
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس