Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@13:56:04 GMT

حال قایقرانی خوب نیست

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۱۹۰۶۹

حال قایقرانی خوب نیست

‍‍‍‍‍‍

ملی‌پوش اراکی تیم ملی قایقرانی می‌گوید: حال و روز رشته قایقرانی در استان مرکزی خوب نیست، نبود مکان تمرین باعث پارو زدن قایقرانان در تیم‌ استان‌های دیگر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در مسابقات قایقرانی کاپ آسیایی که چندی پیش در رشته کانوپولو در کشور چین برگزار شد، یکی از ملی پوشان اراکی که در گرفتن مدال نقره مسابقات نقش موثری ایفا کرد، محمدرضا جمشیدیان بود که از سال ۸۵ ورزش قایقرانی را شروع کرد و خیلی زود توانست پیراهن تیم را بر تن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشیدیان از سال ۱۳۹۰ به عضویت تیم ملی درآمد و از سال ۱۳۹۲ شروع به کسب مدال کرد، کسب 2 مدال طلای جوانان آسیا،کسب مدال برنز بزرگسالان، اعزام به مسابقات جهانی کانادا برای اولین بار، کسب  چندین مدال نقره در مسابقات آسیایی و.. تنها بخشی از کارنامه پرافتخار این جوان اراکی است.

جمشیدیان که موفق به دریافت کارت مربیگری کانوپولو شده، از سال ۹۰ در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافته و از همان سال تاکنون به همراه تیم اراک قهرمان کشور در دو زمینه قهرمانی کشور و کابل آزاد شده است، وی در رشته‌های دیگر قایقرانی از جمله اسلالوم و رفتینگ نیز مدال کسب کرده و دانش آموخته رشته تربیت بدنی است، خبرنگار ورزشی فارس با این جوان ورزشکار گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

 فارس: وضعیت قایقرانی استان چگونه است؟

جمشیدیان: حال قایقرانی استان زیاد خوب نیست که یکی از دلایل آن شرایط مالی تیم است که با توجه به مشکلات اقتصادی شرایط مطلوبی نیست.

حدود دو سال است که استخر پنج مرداد اراک توسط اداره ورزش و جوانان برای بازسازی تعطیل شده، در حالی که این استخر تنها امید ما برای تمرین بود و وقت تمرین در اختیار ما قرار می دادند به طوری که سه روز در هفته آنجا تمرین می‌کردیم که دو سال است با توجه به تعطیلی استخر پنجم مرداد تمریناتمان نیز تعطیل شده است.

همچنین ما در دریاچه آلومینیوم تمرین می‌کردیم که آنجا هم به علت تعمیرات دیگر در اختیار ما قرار گذاشته نمی شود، و این مسائل باعث شده از نظر تمرین با مشکلات بسیاری مواجه شویم.

یکی دیگر از مشکلاتی که در رشته قایقرانی دامنگیر شد  بحث مربی بود، هر دو مکان تمرین ما از مربی برخوردار بود که باعث شد بین مربیان  اختلاف شکل بگیرد،  مربی اصلی قایقرانی استان آقای راستین هاشمی نژاد است که قایقرانان هر چه دارند  از  این مربی آموخته اند.

با توجه به تعمیرات استخر در تمرینات تیم وقفه افتاد، قرار بود به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به کرج اعزام شویم، آلومینیوم پیشنهاد داد که با نام آلومینیوم در مسابقات شرکت کنیم چون می دانست  که قهرمان می‌شویم اما چون پیشنهاد آلومینیوم را مناسب ندیدیم با نام تیم اراک به مسابقات اعزام شدیم.

دو نفر از ورزشکاران اصلی از تیم  جدا شدند و مجبور شدیم از بازیکن با سطح آموزشی پایین تر استفاده کنیم، زمانی که در کرج  با لباس رنگارنگ بازی می کردیم شرکت آلومینیوم اراک اسپانسر تیم کرج شده بود و با وجود آن که ما بازیکنان اصلی را در اختیار نداشتیم در فینال بازی‌ها با انگیزه مضاعف تیم کرج را شکست دادیم و قهرمان شدیم.

فارس: علت  جدایی بازیکنان از تیم اراک چه بود؟

جمشیدیان: هر ورزشکار حرفه‌ای به امید شرکت در مسابقات لیگ انگیزه ورزش پیدا می‌کند، در اراک با وجود شرکت‌ها و کارخانه‌های بسیار  زیاد، متاسفانه هیچکدام حاضر به اسپانسری در ورزشی نیستند، رئیس هیئت استان پیگیری‌های زیادی برای جذب اسپانسر داشتند، ولی متاسفانه استقبال نشد.

قایقرانان هم به شرایطی رسیده بودند که باید بازدهی کار خودشان را می‌دیدند به همین خاطر تصمیم گرفتند هر کدام به تیم‌های استان‌های دیگر بروند.

از سویی دیگر هیئت نتوانست جایی را برای تمرین بچه‌ها تهیه کند و اگر بودجه بود که می‌توانستند از استخرهای خصوصی وقت بگیرند تا بچه‌ها در آنجا تمرین کنند به همین هم راضی بودیم، چون جایی برای تمرین نداریم و بچه‌ها مجبور شدند به استان‌های دیگر بروند.

فارس: چرا استخر الغدیر که مالکیت آن در اختیار ورزش و جوانان است، در اختیار تیم قرار نمی‌گیرد؟

جمشیدیان: برای  گرفتن وقت از این استخر هم اقدام شده، اما تاکنون ورزش و جوانان جوابی نداده است، اداره ورزش و جوانان استان آن‌طور که باید حمایت نمی‌کند.

فارس: وضعیت قایقرانی استان  از نظر تجهیزات و امکانات چگونه است؟

جمشیدیان: تمام هیئت‌ها در سطح کشور با قایق‌های پلاستیکی تمرین می‌کنند، هیات تعدادی قایق‌های دست دوم  از فدراسیون تهیه کرده تا بازیکنان با آنها  تمرین کنند به‌خصوص خانم‌ها از نظر امکاناتی خوب هستند اما امکانات ما در درجه اول است که در اختیار ما نیست، از نظر تجهیزات همه کشور با کمبودهایی مواجه هستند.

هر ورزشکاری دوست دارد بهترین‌ها را داشته باشد ولی وقتی بودجه نیست و وسایل و تجهیزات ما از خارج وارد می‌شوند باید خودمان را با شرایط تطبیق دهیم.

فارس: از اردوهای تیم ملی برایمان بگویید؟

جمشیدیان: در اردوی تیم ملی هر روز سه ماه متوالی تمرین کردیم به طوری که ۱۴ روز اردو بودیم و پنج روز استراحت می‌کنیم.

قرار بود بازی‌های آسیایی در ایران برگزار شود اما بنابر مسائلی میزبانی مسابقات را از ایران گرفتند، رئیس فدراسیون هم اعلام کرد چون آنها به ما احترام نگذاشتند و به ایران نیامدند ما همه مسابقات تیم اعزامی نخواهیم کرد تا این که کلا بازی‌های آسیایی کنسل شد و مسابقات چین به نام کاپ آسیایی را برگزار کردند.

سطح فنی مسابقات از سال‌های گذشته خیلی بالاتر بود با حمایت اسپانسر ما به این مسابقات اعزام شدیم و مسابقات سهمیه جام جهانی داشت که تیم ایران خوش درخشید.

فارس: چرا آقایان در رشته قایقرانی استعدادیابی پشتوانه سازی نکرده است؟

جمشیدیان: در این دو سال هیچ استعدادیابی نداشتیم، بانوان چون محل تمرین دارند و بیمه رازی اسپانسر آنها است استعدادیابی را انجام داده‌اند، اما در آقایان این کار انجام نشده است.

مقصر عدم استعدادیابی هیئت نیست، مشکل این است که همکاری لازم برای تامین محل تمرین از سودی هیچ ارگانی صورت نمی گیرد.

دریاچه پارک شهر محل خوبی برای تمرین است، اما در اختیار ما قرار ندادند و کار به جایی رسید که قرار شد ملی‌پوشان خودشان به شهرداری و شورای شهر مراجعه کنند و کار را پیگیری کند تا بتوانند در دریاچه پارک شهر تمرین کنند.

دریاچه آلومینیوم‌سازی و استخر ۵ مرداد تعطیل است، جایی برای تمرین نداریم و نمی‌توانیم استعدادیابی را انجام دهیم.

فارس: درخواست شما از مسوولان چیست؟

جمشیدیان: درخواست من از مسوولان استان این است که نگاهی به ورزش داشته باشند، دو سال است که ورزش کانوپولو در استان تعطیل است، تمام ملی‌پوشان در تیم‌های استان‌های دیگر در لیگ برتر بازی می‌کند که تیم‌هایشان اول تا سوم لیگ هستند.

اراک مکان‌های زیادی برای تمرین دارد از جمله دریاچه آلومینیوم، پارک شهر و استخرهای پتروشیمی پالایشگاه‌ها و یا تمام استخرهای سطح شهر که بتوان در آنها تمرین کرد.

برای تمرین نیاز به آب داریم، نبود جا برای تمرین  نتیجه این می‌شود که‌ورزشکاران‌ می‌شود و به استان‌های‌ دیگر می‌روند و برای تیم‌های آن‌ها بازی خواهند کرد.

امسال قایقرانان پیشنهادات زیادی داشتند تا در تیم‌های استان های دیگر بازی کند، چه بهتر که در شهر خودشان باشند، مبلغ قرارداد بازیکنان در لیگ  زیاد نیست، بازیکنان دوست دارند در شهر خودشان بازی کنند، اما ناچار هستند به دلیل نبود اسپانسر و مکان تمرین به سایر استان‌ها بروند.

فارس: سخنی پایانی؟

جمشیدیان: گله‌ای از مسوولان استان دارم، در مسابقات کاپ آسیایی چین موفق به کسب مدال نقره شدیم، اما هیچ خبری از مراسم استقبال نشد، هیچ رشته‌ای در استان به اندازه رشته قایقرانی طی سال‌های اخیر مدال آور نبوده، انتظار داریم مسوولان ورزش کمی به ورزشکاران مدال‌آور  و قهرمان توجه کنند، همانطور که سایر استان‌ها مراسم استقبال برگزار می‌کنند و برای ورزشکاران مدال آور ارزش قائل هستند در استان مرکزی هم به همین گونه باشد.

 

 

 انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تمرین قایقرانی ورزش اراک قایقرانی استان استان های دیگر رشته قایقرانی ورزش و جوانان اختیار ما برای تمرین استان ها تیم ملی دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۱۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به قائمشهر

به گزارش "ورزش سه"، سرخپوشان پایتخت در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، میهمان نساجی در قائمشهر خواهند بود.

تیم فوتبال پرسپولیس آخرین جلسه تمرینی خود پیش از سفر به قائمشهر و دیدار برابر نساجی را از ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز (یکشنبه) در ورزشگاه شهید کاظمی آغاز کرد.

پیش از شروع تمرین، بازیکنان در جلسه فنی شرکت کردند و نکات تاکتیکی تیم از سوی کادر فنی برای سرخپوشان تشریح شد.

با شروع تمرین، بازیکنان در قالب سه گروه به راندو پرداختند. اوسمار ویرا و سیدجلال حسینی هم در گروه‌ها حاضر بودند و پا به پای بازیکنان، بازی کردند. در قسمت‌های بعدی تمرین هم، مرور کارهای تاکتیکی و فوتبال هدفمند در دستور کار قرار گرفت.

تمرین امروز که یک ساعت به طول انجامید، بازیکن مصدوم نداشت و کلیه بازیکنان بدون مشکل در اختیار کادر فنی بودند.

بعد از پایان تمرین و پس از وقفه‌ای کوتاه، بازیکنان راهی فرودگاه شدند تا با یک پرواز چارتر، تهران را به مقصد قائمشهر ترک کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس فردا (دوشنبه) در بازی برگشت برابر نساجی از ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه به میدان می‌رود.

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی تیم ملی تکواندو در کرج
  • حضور معاون رئیس جمهور در تمرین تیم ملی والیبال+ فیلم
  • حسن رود و آخرین توصیه‌های تارتار (عکس)
  • چهره‌های مصمم در تمرین استقلال خوزستان (عکس)
  • تمرین روس ها برای رژه روز پیروزی در میدان سرخ | ویدئو
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی قائمشهر شدند
  • آخرین تمرین پرسپولیس پیش از سفر به قائمشهر
  • تمرین پرسپولیس با حضور هوادار زن + عکس
  • تمرین پرسپولیس با حضور هوادار بانو
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟