Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@02:05:06 GMT

سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۰۴۶۱

سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی نصب شد

خبرگزاری میزان- سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، صبح امروز (دوشنبه، پنجم اسفندماه) توسط شناور نصاب HL-۵۰۰۰ در بلوک گازی این طرح نصب شد. تاریخ انتشار: 12:01 - 05 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۹۷۹۱ به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان  به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، سکوی اصلی ۱۳ A، سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، صبح امروز (دوشنبه، پنجم اسفندماه) توسط شناور نصاب HL-۵۰۰۰ در بلوک گازی این طرح نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سازه به همراه سکوی اقماری ۱۳ C با ۹۸ درصد پیشرفت عملیات ساخت در یارد صنعتی شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) در بوشهر، اواخر بهمن‌ماه به روش کشیدن (Push Pull) روی شناور FLB ۱۲۴ بارگیری شدند.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با اشاره به انتقال هم‌زمان این دو سکو به خلیج فارس در هفته گذشته گفت: این عملیات پیچیده و حساس، پس از پایدار شدن شرایط جوی در دریا با رعایت دقیق اصول ایمنی و به منظور شتاب بخشیدن به برنامه برداشت گاز غنی از مرحله دوم فاز ۱۳ پارس جنوبی اجرایی شد.

پیام معتمد، به مقدمات آماده‌سازی نصب سکوی ۱۳ A اشاره کرد و گفت: پس از قرار گرفتن شناور نصاب در موقعیت مخزن و حضور تیم‌های اجرایی، مراحل آماده سازی جکت و نصب کیسون پایان یافت و این سکوی ۲۵۰۰ تنی روی چهارپایه خود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به‌زودی عملیات انتقال و نصب سازه‌های جانبی این سکو شامل مشعل (flare) و پل ارتباطی آغاز می‌شود، افزود: پس از پایان عملیات نصب متعلقات، فعالیت‌های مربوط به اتصال چاه‌ها به سکو (Hook up) و راه‌اندازی، آخرین اقدام‌ها برای تکمیل و بهره برداری از سکوی ۱۳ A خواهد بود.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از نصب آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی در روز‌های آینده خبر داد و گفت: با تکمیل عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری از این سکو با احتساب سکوی ۱۳ A، روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب به برداشت گاز غنی از میدان گازی پارس جنوبی اضافه شده که برابر با نیمی از ظرفیت تولید اسمی تعیین‌شده برای طرح توسعه فاز ۱۳ است.

معتمد با اشاره به تولیدی شدن دو سکوی ۱۳ B و ۱۳ D این طرح در سال ۹۷ گفت: با احتساب تولیدی شدن چهار سکوی گازی تکمیل عملیات حفاری و بهره‌برداری از خطوط لوله اصلی و درون میدانی این سکوها، ظرفیت تولید گاز غنی در این طرح به روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

براساس این گزارش طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان طراحی شده است.   بیشتر بخوانید: جلسه اوپک زیر سایه کرونا/بازارنفت با مازاد عرضه مواجه است

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پارس جنوبی اخبار اقتصادی وزارت نفت سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی طرح توسعه فاز ۱۳ گاز غنی سکوی ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت

مهدی بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ظهار کرد: یکی از بانوان کاراته کا قمی در مسابقات قهرمانی دختران کشور موفق به کسب مدال طلا شد.

رییس هیات کاراته استان قم با اشاره به اینکه این مدال، اولین مدال طلای کشوری تاریخ کاراته استان قم در بخش دختران است افزود: سارا پاداش در کومیته وزن ۶۶+ کیلوگرم رده سنی جوانان دختران با شکست تمامی رقبای خود مقام قهرمانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی را کسب کرد.

وی بیان کرد: پاداش این مدال را چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مسابقات قهرمانی کشور دختران که در سالن دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد کسب کرد.

بیرانوند گفت: سارا پاداش در دیدار فینال وزن خود، مائده شالی از استان قزوین را شکست داد و فاطمه عابدی از استان مازندران و مهلا صداقت از مازندران به صورت مشترک سوم شدند.

کد خبر 6089147

دیگر خبرها

  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده