Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سازمان بین‌المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) به دنبال شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا در چین و سپس در سایر کشورهای جهان جان بالغ بر ۲۵۰۰ نفر را گرفت و بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده، به‌تازگی هشدار داده است که این ویروس ۲۹ میلیارد دلار از درآمدزایی شرکت‌های هواپیمایی فعال در کشورهای مختلف جهان علی‌الخصوص ایرلاین‌های چینی را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌زمان با شیوع ویروس خطرناک کرونا در چین، بسیاری از ایرلاین‌های جهان پروازهای خود به مبدا و مقصد این کشور و سایر مناطق پرخطر جهان را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و با افزایش شمار قربانیان این ویروس زمان تعلیق پروازهای خود را تمدید کردند تا بدین ترتیب از انتشار بیشتر آن در سایر شهرها و کشورها جلوگیری به عمل بیاورند.

بر اساس گزارش Gulf Digital News، کارشناسان و تحلیلگران انجمن هوانوردی یاتا در تازه‌ترین گزارش خود برآورد و اعلام کرده‌اند که تعلیق و لغو پروازها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ۲۹ میلیارد دلار از درآمدزایی ایرلاین‌های مختلف علی‌الخصوص شرکت‌های چینی را در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش خواهد داد.

در ادامه این گزارش آمده است که ویروس کرونا موجب شده است در ماه‌های اخیر تقاضا برای ایرلاین های آسیایی ۱۳ درصد کاهش پیدا کند، این در حالی است که آنها قبل از شیوع این ویروس، روند رو به رشدی را تجربه می‌کردند.

انجمن هوانوردی یاتا همچنین برآورد کرده است که همین مسائل موجب خواهد شد که حجم ترافیک هوایی جهان در سال جاری میلادی با کاهش ۴.۷ درصدی روبه‌رو شود که این نخستین بار از بحران‌های مالی در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ میلادی به شمار می‌رود. هنوز تبعات منفی این کاهش حجم ترافیک هوایی در جهان بر روی میزان سوددهی ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی معلوم و مشخص نشده است.

البته پیش‌بینی‌های این گزارش حاکی از آن است که حجم ترافیک هوایی در جهان همچون شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی V-shaped خواهد بود؛ بدین صورت که در ابتدا به‌شدت سقوط می‌کند، ولی با کاهش شمار قربانیان و فروکش کردن تب شیوع ویروس کرونا، باری دیگر احیا شده و به سمت بالا حرکت کرده و رشد سریعی را تجربه خواهد کرد.

ویروس خطرناک و کشنده کرونا با سرمنشا چین، تاکنون جان بالغ بر دو هزار و ۶۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۷۵ هزار نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

کد خبر 486504 برچسب‌ها كروناويروس هواپیما - پروازها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس هواپیما پروازها كرونا در ايران شیوع ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند

به گزارش جماران؛ امام جمعه رشت با اشاره به تحولات اروپا و آمریکا گفت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری و نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا است.

رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: تلاش امام جعفر صادق (ع) در راستای گسترش اندیشه اسلام بود و در دوران امامت خویش چند کار اساسی انجام دادند که ثمرات آن را امروز در جامعه شیعی شاهد هستیم.

 

وی افزود: سه شنبه هفته آینده زمان خروج آمریکا از برجام و اعلام کاهش گام به گامی تعهدات هسته‌ای است، امام راحل درباره آمریکا می‌فرماید؛ این ابر قدرت‌ها می‌خواهند به همه جا مسلط شوند برخی دولت‌ها فکر می‌کنند که اگر در دامن آمریکا بروند موفق می‌شوند، اما بدانند اشتباه است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما هشت سال با صدام جنگ داشتیم این‌ها هر چقدر توانستند به رژیم بعثی کمک کردند، گفت: آمریکا هر چقدر طی این سال‌ها توانسته با کشور ما دشمنی کرده است.

فلاحتی با بیان اینکه بیداری دانشجویان در دانشگاه‌های غرب و آمریکا نتیجه دوراندیشی مقام معظم رهبری است که سال‌ها قبل برای جوانان اروپایی و آمریکایی نامه نوشت، ادامه داد: امام جامعه ما ۱۰ سال پیش خطاب به جوانان اروپا و آمریکا چهره پردازی سخیف بین دانشجویان و واقعیت سد عاطفی و ایران هراسی و اسلام هراسی ارا تشریح کردند.

وی ادامه داد: امروز فرهیختگان دنیای اسلام جوانان اروپا و آمریکا را تحسین می‌کنند حقایقی که جمهوری اسلامی ۴۵ سال می‌گوید کسی باور نمی‌کرد، اما امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند خدا را شکر بیداری در جهان ایجاد شده البته جبهه استکبار همواره از بیداری اسلامی و ملت‌ها در هراس بودند.

فلاحتی اضافه کرد: استکبار جهانی برای اداره خود هیچ فردی برایشان مهم نیست هر کسی در عرصه بیداری قرار بگیرند برای اینکه خودشان بمانند از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کنند.

امام جمعه رشت خطاب به همه مسؤولان اجرایی و قوای سه گانه کشور تصریح کرد: امروز شرایط خوبی حاکم است، امروز رسانه‌های جهانی به جان یکدیگر افتاده، صهیونیسم و استکبار جانی عقب نشینی کرده‌اند، اما گاهی مواقع دلخوری‌ها و مشکلاتی نیز در داخل است که باید توسط مسؤولان جبران و مشکلات رفع شوند.

دیگر خبرها

  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • امام جمعه رشت: بیداری دانشجویان جهان حاصل روشنگری رهبری است/ امروز دنیا دارد حقانیت جمهوری اسلامی را باور می‌کند
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • «غزه» مسئله اول جهان است
  • دومین برد نوشاد در گرند اسمش عربستان
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد