Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-08@17:45:31 GMT

عمده‌ترین مشکل کسب و کارها چیست؟

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۲۲۳

عمده‌ترین مشکل کسب و کارها چیست؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهدی حسین نژاد اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین فاکتورها در محیط کسب و کارهای خرد، وجود نهادهای مشاوره کارآفرینی است. در حال حاضر خلا وجود این نهادها در کشور احساس می‌شود و یکی از عوامل شکست کسب و کارها در کشور نیز همین امر است چرا که مراکز مشاوره‌ای که تخصص داشته باشند تا کارآفرینان به آنها اعتماد و مراجعه کنند، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر تعداد شرکتهایی که دارای برند باشند بسیار کم است ولی وزارت کار بستری را فراهم کرده تا مراکز مشاوره کارآفرینی که در آغاز راه هستند، در این مسیر خصوصی‌سازی شوند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از ایجاد کانون کانون ملی مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: اعتقاد ما این است که مراکز مشاوره کارآفرینی باید اتحادیه و انجمن تشکیل دهند تا از درون قوی شوند و خود را به دانش و تجربه روز تجهیز کنند تا به عنوان بانکهای اطلاعاتی قوی در خدمت کارجویان و کارآفرینان باشند.

واگذاری تصدی‌های صندوق به مراکز مشاوره کارآفرینی 

حسین نژاد از واگذاری برخی وظایف و تصدی‌های صندوق به مراکز مشاوره کارآفرینی خبر داد و گفت: با توجه به آنکه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون در استانها و شهرستانها شعبه ندارد، درصدد هستیم تا بخشی از وظایف خود را به این مراکز در استانها واگذار کنیم. این امور می‌تواند از پذیرش و صدور ضمانت‌نامه تا پیگیری معوقات، بازرسی از پروژه‌ها و تایید صلاحیتها باشد و از آنجا که سیستم کاری ما در صندوق کاملا تحت وب است الزاما در این زمینه باید آموزش داده شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، ادامه داد:برخی از شرکتهایی که به ما مراجعه می‌کنند از رتبه‌بندی پایینی برخوردارند به همین دلیل ریسک بالایی دارند و نمی‌توانند ضمانت‌نامه بگیرند ولی ما برای کاهش این ریسک برنامه‌ ریزی کردیم و با آموزشی که می‌دهیم آنها را به این مراکز متصل می‌کنیم.

به گفته حسین نژاد، عمده‌ترین مشکل کسب و کارها، ایده و پس از آن کسب مهارتهای فردی است. چه بسا ممکن است کسی دارای ابتکار و اختراع باشد ولی نتواند یک کسب و کار را مدیریت کند و لذا در این جهت می‌خواهیم به مراکز مشاوره کارآفرینی کمک کنیم و با بستن قرارداد نمایندگی آموزشهای لازم را به آنها عرضه کنیم.

برابر آمارها بیش از ۳۰۰ مرکز مشاوره کارآفرینی در سطح کشور فعالیت دارند. بسیاری از کارشناسان معتقدند مراکز مشاوره باید از حالت سنتی و نوشتن طرح توجیهی خارج شده و به حوزه‌های کارآفرینی و فعالیتهای نوآورانه ورود کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مهارت بازار کار بیکاری سرمايه گذاري صندوق ضمانت بخش تعاون دانش بنیان ايده نظارت و بازرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در برنامه «بهارستان دوازدهم» گفت: گاهی اوقات در خصوص حجاب می خواهیم روشنفکرانه صحبت کنیم و بگوییم باید با کار فرهنگی همراه باشد. شما فرهنگی روی بچه های خودتان کار کنید ولی اگر ضمانت اجرایی نباشد همان بچه حرف شما را گوش نمی‌کند. زمانی می خواستند بستن کمربند را فرهنگ سازی کنند، آیا جریمه نکردیم؟ بگیر و ببند نکردیم؟ ضمانت اجرای آن را با قانون تضمین نکردیم؟ با این روش بستن کمربند در ماشین تبدیل به فرهنگ شد. ما در فرهنگ خود حجاب داریم حتی در زمان کوروش کبیر. خود غربی ها هم حجاب دارند، فیلم های وسترن را نگاه کنید یکی از آنها دامن کوتاه ندارد؛ این طبیعی است انسان باید حجاب داشته باشد. آخرین مسئول در کشور نیروی انتظامی است ولی الان شده اولین، همین موضوع را به سردار رادان گفتم که شما سخت ترین کار را به عنوان اولین کار شروع کردید./دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد