Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:44:59 GMT

کاهش قیمت شیر، دامداران خراسان شمالی را نگران کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۳۷۵

کاهش قیمت شیر، دامداران خراسان شمالی را نگران کرد

محمد محمدزاده روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم شیر خام ۲۳ هزار و ۹۰۰ ریال است که از سال ۹۷ تغییری نداشته است.

وی افزود: اکنون دامداران دارای واحدهای صنعتی و نیز آنان که شیر تولیدی واحد آنان کیفیت بالاتر و بار میکروبی پایین تری دارد، محصول خود را بیش از قیمت مصوب، عرضه می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدزاده اظهار داشت: یکی از علل کاهش قیمت شیر، خودداری کارخانه های لبنیات از خرید این محصول با قیمت پیشین از دامداران،  به دلیل کاهش میزان فروش محصولاتشان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: پیش از این، کارخانه ها شیر تولیدی دامداران را به ازای هر کیلوگرم ۲۸ هزار ریال خریداری می کردند اما اکنون این رقم به ۲۵ هزار ریال رسیده است.  

وی گفت: کارخانه های لبنی اعلام کرده اند که محصول تولیدی شان به فروش نرفته و انباشته شده است،  از این رو نمی توانند با قیمت های قبل، شیر خام را خریداری کنند.

محمدزاده اظهار داشت: صادرات محصولات لبنی به خارج کشور هم محدود شده است و کشور عراق هم که پیش از این از بازارهای هدف صادرات محصولات لبنی بود، خرید این محصولات را محدود کرده است.  

وی خاطرنشان کرد: از ۹ کارخانه لبنی ایجاد شده در استان،  پنج واحد فعال است و سالانه ۱۰۱ هزار تن شیر در این استان تولید می شود که بر اساس برآوردهای انجام شده، نیمی از آن از استان خارج می شود،  البته برخی از کارخانه های لبنی استان هم شیر مورد نیاز را از خارج استان تامین می کنند.  

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه البته دامداران واحدهای سنتی، بیش از تولیدکنندگان در واحدهای صنعتی از کاهش قیمت شیر نگران و گلایه مند هستند، گفت: شیر تولیدی در دامداری های سنتی هر کیلوگرم ۲۱ تا ۲۲ هزار ریال خریداری می شود.

بر اساس اعلام مسوولان،  سرانه مصرف شیر در کشور ۱۰۲ کیلوگرم و در خراسان شمالی ۱۴۰ کیلوگرم است.  

خراسان شمالی از قطب های دامپروری و تولید شیر و گوشت در کشور است.

پنج هزار و ۲۸۷ راس دام سنگین در ۱۱۱ گاوداری صنعتی استان نگهداری و پرورش داده می شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بجنورد رونق تولید دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بجنورد رونق تولید دام و طيور خراسان شمالی وزارت جهاد کشاورزی بجنورد رونق تولید دام و طيور خراسان شمالی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، مهدی جعفری، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در جلسه‌ای که برای بررسی و رفع موانع تولید در کارخانه چدن خوسف صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه چدن با تولید چهار محصول کک، آگلومره، شمش چدن و فولاد، نقش مؤثری در تولید و رفع نیازهای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان بومی را فراهم آورده است، افزود: هیچ مسئله‌ای نباید مانع فعالیت در این کارخانه شود.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارخانه چدن با تولید روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن از واحدهای تولیدی مطرح کشور بوده است، تأکید کرد: به جهت اهمیت موضوع و نقشی که این واحد در فرآوری ذخایر معدنی استان دارد، طرح‌های توسعه آن باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به زیرساخت‌هایی که برای فعالیت این کارخانه در شهرستان خوسف فراهم شده است، تصریح کرد: این واحد تولیدی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های دولت بهره‌مند بوده است.

به گزارش ایمنا، ساخت کارخانه چدن کویر خاوران خوسف با حضور سرمایه‌گذاران چینی از سال ۹۳ شروع شد و در سال ۹۷ به فاز اول و تولید رسید و سپس با اضافه شدن سرمایه‌گذار بومی به مجموعه به کار خود ادامه داد.

کد خبر 747786

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کفشور های سال 1403 به قیمت درب کارخانه
  • پیش‌فروش محصول جدید سایپا بدون تعیین قیمت کارخانه
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد