Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمالک حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره اقدامات این نهاد برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در گرمخانه‌ها، سامانسراها و مراکز زیرمجموعه این نهاد اظهارداشت: از سه هفته گذشته با اعلام احتمال شیوع این بیماری، توصیه‌های وزارت بهداشت و دستورالعمل‌هایی را برای پیشگیری از بیماری کرونا به تمامی مراکز ابلاغ کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در گرمخانه‌ها ضدعفونی‌ها روزی یک بار انجام می‌شد که براساس دستورالعمل ابلاغی این مراکز باید روزی سه بار ضدعفونی شوند و همچنین محل‌های تماس، سطوح، ناهارخوری‌ها روزانه ضدعفونی می‌شوند.

حسینی با اشاره به اینکه در تمامی گرمخانه‌های بالای ۸۰ نفر ظرفیت اتاق ایزوله راه‌اندازی شده است، افزود: براساس دستورالعمل ارسالی به گرمخانه‌ها و آموزش‌های داده شده به روسای این مراکز، اگر فردی علایم اولیه را داشته و مشکوک به بیماری کرونا باشد، به این اتاق‌ها ارجاع داده می‌شود تا عوامل اورژانس حضور پیدا کرده، شرایط را بررسی و در صورت لزوم فرد را به مراکز درمانی منتقل کنند.

متوقف‌نشدن فعالیت گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه فعالیت گرمخانه‌های پایتخت متوقف نشده اظهارداشت: با موافقت و تصمیم ستاد بحران شهرداری تهران در بعضی از گرمخانه‌ها که ۵۰ نفر حضور داشتند، به صورت موقت تعطیل و افراد به مراکز بزرگتر منتقل شدند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ گرمخانه با ظرفیت بیش از ۴هزار و ۲۰۰ نفر به صورت کف‌خواب در تهران گفت: یکی از این مراکز به صوت اضطراری در صورت برودت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حسینی افزود: این مراکز همچون روزهای گذشته فعال هستند و افرادی بی‌خانمان و کارتن‌خواب در آنها پذیرش می‌شوند و تاکنون یکهزار و ۸۰۰ نفر در این مراکز پذیرش شدند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: گرمخانه‌های پایتخت تا پایان اردیبهشت‌ماه  ۹۹ به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند کرد.

وی اظهارداشت: مددجویان در این مراکز به واسطه مشکلاتی که دارند باید مراقبت‌های بیشتری از آنان شود و با همکاری وزارت بهداشت و فرمانداری سعی می‌کنیم در حد امکانات، مراقبت‌های بیشتری از آنان داشته باشیم.

مذاکره برای استقرار تیم پزشکی در خاورشهر و لویزان

حسینی بیان کرد: در حال حاضر نگرانی ما بیشتر در مراکز خاورشهر و لویزان است، افرادی در این مراکز نگهداری می‌شوند در معرض آسیب جدی‌تری هستند، زخم‌های باز دارند یا دچار بیماری‌های حاد، هپاتیت و ایدز هستند که در حال مذاکره با وزارت بهداشت هستیم که تیم‌های پزشکی در این مراکز مستقر شوند تا این بیماری‌ به سایرین منتقل نشود و با تبعات حادی مواجه نشویم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: بخشی از همکاران این سازمان که کار میدانی می‌کنند و در گشت‌های فوریت‌های اجتماعی و گرمخانه‌ها به عنوان مددیار و مددکار فعالیت می‌کنند و با افراد آسیب‌دیده در ارتباط هستند، بیشتر در معرض خطرند که علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم، تجهیزاتی در اختیار آنان قرار داده شده است.

وی درباره ضدعفونی خودروهای گشت اظهارداشت: این خودروها پیش از این روزی یکبار از طریق اشعه «U.V»(فرابنفش) ضدعفونی می‌شدند که براساس پروتکل ارسالی اعلام شد که این خودروها روزی ۲ بار ضدعفونی و شست و شو شوند و همچنین روکش این خودروها پلاستیکی و قابل تعویض است.

تعطیلی مراکز پرتو

حسینی گفت: مراکز پرتو زیرمجموعه سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران که برای آموزش کودکان کار در نظر گرفته شده است تا پایان هفته تعطیل هستند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: همه برنامه‌ها، همایش‌ها و جلسات عمومی این سازمان از جمله همایش‌هایی با موضوع بهاران در ۱۲ اسفندماه،  گرامیداشت سازمان‌های غیردولتی در روز چهارشنبه این هفته،  ویژه برنامه‌ای با حضور یکهزار کودک کار در ۱۴ اسفندماه به مناسب روز درختکاری لغو شده است.

به گزارش ایرنا، بیماری کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲ هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون  ۲۵ هزار و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.
براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۶۴ و تعداد افراد فوت شده به ۱۲ نفر رسیده است.

کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

برچسب‌ها ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی ویروس کرونا شهرداری تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بی خانمانی خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران سرپرست سازمان رفاه بیماری کرونا وزارت بهداشت گرمخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت

 شهریار افندی‌زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹ نسبت به احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق آنها، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

 افندی‌زاده اظهار کرد: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

افندی‌زاده ادامه داد: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است. 

 مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود. 

 گفتنی است؛ بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌ های پایتخت برای کاهش تصادفات؛ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت برای کاهش تصادفات/ آغازطرح با بزرگراه آزادگان
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟