Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@01:13:26 GMT

حد نصاب زمین برای ساخت مسکن در دستگرد 160 متر است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۱۷۵۹

حد نصاب زمین برای ساخت مسکن در دستگرد 160 متر است

در راستای پیگیری مشکل یک نفر از روستای دستگرد مبنی بر صدور جواز برای ساخت مسکن، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، جوانی از اهالی روستای دستگرد بیرجند طی تماس با پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، اظهار کرد: جوانی هستم متأهل دارای دو فرزند ده سال شده است ازدواج کردم و مستأجرم هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با هزار بدبختی با  برادرم یک قطعه زمین در روستای دستگرد بیرجند خریداری کرده و برای ساختن آن اقدام به دریافت جواز کردم.   این فرد اظهار کرد: حدود دو ماه است برای دریافت جواز به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مراجعه می‌کنم اما هنوز نتوانسته‌ام مجوز ساخت دریافت کنم.   وی بیان کرد: قطعه زمینی که برای آن درخواست جواز دادم 140 متر است و بنیاد مسکن می‌گوید برای صدور جواز حداقل باید زمین 160 متر باشد چنانچه کمتر از این حد نصاب باشد جواز صادر نمی‌شود.   این فرد خواستار پیگیری مشکل خود از طریق این پایگاه خبری و تحلیلی شد.   قاسم تنها معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: زمانی که یک طرحی برای روستا یا شهر مصوب می‌شود در ضوابط آن حد نصاب برای قطعات زمین تعریف می‌شود.   وی افزود: حد نصاب قطعات در هر روستا با توجه به موقعیت روستا (کوهستانی، دشت، عشایری و...) متفاوت است.   معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: حد نصابی که برای قطعات زمین‌های روستایی در حاشیه شهر تعریف شده 160 متر است.   تنها عنوان کرد: حد نصابی که برای هر قطعه در نظر گرفته می‌شود باید رعایت شود در غیر این صورت بعدا تبعات و مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.   وی اظهار کرد: برخی از افراد یک قطعه زمین را خریداری و به قطعات کوچکتر تقسیم کرده و از بنیاد مسکن درخواست صدور پروانه دارند اما چون زمین تقسیم شده از حد نصاب کمتر است و در ضوابط حد نصاب مشخصی تعریف شده لذا ما بر اساس قانون نمی‌توانیم پروانه صادر کنیم.   معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی گفت: تفکیک زمینی که متراژ آن برای ساخت مشخص است به صورت غیر مجاز توسط افراد صورت می‌گرد که نباید این‌گونه باشد.   تنها عنوان کرد: معمولا دو یا سه نفر با هم زمینی را خریداری کرده و بین یکدیگر تقسیم می‌کنند که در نتیجه از حد نصاب تعریف شده طبق قانون کمتر می‌شود و امکان صدور پروانه وجود ندارد.   وی اظهار کرد: به این متقاضی پیشنهاد می‌شود قطعه را به حالت اول برگرداند که کمتر از حدنصاب تعریف شده نباشد در این صورت برای صدور پروانه می‌توان اقدام کرد.   معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای روستای دستگرد حد نصابی که برای قطعات زمین تعیین شده حداقل 160 متر است.   تنها با اشاره به تبعاتی که تفکیک غیر مجاز زمین به قطعات کوچکتر دارد اشاره کرد و گفت: اگر زمینی از حد نصاب تعریف شده کوچکتر و خانه ساخته شود بعدا پاسخگوی رفت و آمد، حفاری برای انشعابات آب، برق، گاز، تردد آمبولانس و ماشین آتش نشانی و بسیاری موارد دیگر نخواهد بود.   وی با بیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهایی که زمین ملی دارد زمین واگذار می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در روستای دستگرد بحث ساخت مسکن را نیز داریم و واحد مسکونی ساخته شده تحویل می‌دهیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روستای دستگرد برای ساخت تعریف شده حد نصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برای متقاضیانی که در شهرها بخصوص شهرهای بزرگ زمین تخصیص نیابد، می‌توانند در روستاهای حریم شهرها زمین دریافت کنند.

غلامرضا صالحی در جلسه شورای معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: متقاضیان زمین در روستاهای شهرها که واحد صلاحیت دریافت نهضت ملی مسکن هستند، می‌توانند از روستاهای حاشیه شهرها زمین دریافت کرده و مسکن ویلایی بسازند.

وی با تاکید بر اینکه بانک زمین روستاها باید افزایش یابد گفت: در شرایط فعلی که دولت زمینه الحاق زمین را فراهم کرده، باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن برای افراد بی سرپناه و فاقد مسکن تامین شده و برای آنها مسکن مقاوم ساخته شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی تعامل خوبی در این زمینه دارد، بنابراین استان‌هایی که عملکرد مناسبی در واگذاری زمین مسکن محرومین ندارند، مشکلات را احصا کنند تا از وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم را دریافت کنیم.

صالحی با بیان اینکه بخشی از مشکلات استان‌ها در حال حل و قوانین دست و پا گیر در حال اصلاح است، افزود: شعبه‌های بنیاد مسکن در شهرستان‌ها با حل مشکل سازمانی تقویت خواهد شد تا کار مسکن‌دار کردن مردم را با جدیت پیش ببریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اگر اعتبار لازم فراهم شود، سالانه طرح‌ هادی ۲۰۰ روستا در آذربایجان شرقی بازنگری خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، سروری افزود: سهمیه مقاوم سازی مساکن روستایی استان امسال ۲۰ هزار واحد است که ۱۲ هزار سهمیه جدید و هشت هزار از محل متمم سهمیه سال قبل است که برای هرکدام ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با ۵ درصد کارمزد پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان