Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@23:48:42 GMT

اتوبوس‌های بیرجند هر شب ضدعفونی می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۰۶۶

اتوبوس‌های بیرجند هر شب ضدعفونی می‌شود

یدالله غلام‌ پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به لزوم پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و اهمیت سلامت شهروندان، ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی در شهرداری شروع شده که مطابق توصیه‌های مرکز بهداشت انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه هنوز برای ضدعفونی کردن ایستگاه‌های اتوبوس برنامه‌ریزی نشده است توصیه کرد: مسافرانی که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند ضمن رعایت نکات بهداشتی از دست زدن به نرده‌ها تا حد امکان پرهیز و از دستکش و ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند وجود اسپری‌های ضدعفونی را به خصوص در تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری در چنین شرایطی مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه تعدادی اسپری‌ مورد نیاز از مرکز بهداشت درخواست شده اما با توجه به کمبود و نبود این ملزومات بهداشتی پاسخی دریافت نکرده‌ایم. 

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان نیاز سازمان حمل و نقل بار و مسافر در ملزومات بهداشتی به زودی رفع شود. 

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۲ هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنان در چین بوده‌اند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (دوشنبه) گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۴ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: از بین موارد بررسی شده از روز گذشته تا ظهر امروز براساس نتایج آزمایش‌های تایید شده تعداد ۱۸ نفر دیگر مبتلا به کووید ۱۹ یا ویروس کرونای جدید شناسایی شدند که از این تعداد ۸ نفر در قم، سه نفر تهران، یک نفر استان همدان, دو نفر اصفهان و دو نفر استان مرکزی بودند و از این افراد طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر جان خود را از دست دادند.

این بیماری اگرچه واکسن و درمان خاصی ندارد اما قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این کرونا جلوگیری کرد؛ مردم باید از تردد و تماس‌های غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌ را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند، به سرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان انجام دهند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

 شستن مداوم دست‌ها با مایع دستشویی یا ضدعفونی کننده یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا ایستگاه های اتوبوس چین سازمان حمل و نقل قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا ویدئویی را در شبکه اجتماعی ایکس به مناسبت سالگرد اظهار نظر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره کووید-۱۹ به اشتراک گذاشت.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ چهار سال پیش درباره ویروس کووید-۱۹ گفته بود: «ضدعفونی‌کننده‌ای را دیده‌ام که ظرف یک دقیقه کارش را می‌سازد. حالا آیا راهی دارد که بشود مثلا همین را تزریق کرد، مثل تمیزکاری؟»

به نقل از ایسنا جو بایدن در ادامه پست ایکس در واکنش به اظهارات پیشین ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که در حال حاضر نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است، نوشت: «ضدعفونی‌کننده تزریق نکنید! و به شخصی رای ندهید که به شما گفته بود ضدعفونی‌کننده تزریق کنید.»

در آن زمان کارشناسان پزشکی فورا به این پیشنهاد ترامپ واکنش نشان دادند و «وین گوپتا» متخصص ریه و کارشناس سیاست‌های بهداشت عمومی در آمریکا، اظهارات ترامپ را «پیام‌های بهداشتی ناشایست» خواند.

بایدن در جریان سخنرانی خود زمانی که تلاش داشت ترامپ را به عنوان شخصی غیر قابل اعتماد معرفی کند، گاف داد و به اشتباه گفت: «او چند بار باید ثابت کند که ما قابل اعتماد نیستیم؟»

شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز هم در تلاش برای تصحیح سخن رئیس‌جمهور سالخورده آمریکا، کلمه «ما» را با کلمه «او» جایگزین کرد، گرچه در ویدیوی آن به وضوح شنیده می‌شود که بایدن از ضمیر «ما» استفاده می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899056

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران