Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران به نامه مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه ونظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص لزوم مرمت، معرفي و تسهيل بازديد شهروندان و گردشگران از مدرسه تاريخي دارالفنون و دفتر كار امير كبير پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «پیروز حناچی» شهردار تهران به نامه مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در خصوص لزوم مرمت، معرفي و تسهيل بازديد شهروندان و گردشگران از مدرسه تاريخي دارالفنون و دفتر كار امير كبير پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 متن پاسخ حناچی به شرح ذیل است:

بازگشت به نامه شماره 160/29680 مورخ 98/10/22 درخصوص «تذكر جناب آقاي فراهاني عضو محترم شوراي اسلامي شهر تهران پيرامون لزوم مرمت، معرفي و تسهيل بازديد شهروندان و گردشگران از مدرسه تاريخي دارالفنون و دفتر كار امير كبير» به استحضار مي‌رساند:
 
 الف- معرفي و تسهيل بازديد شهروندان و گردشگران.

1- درج اطلاعات تاريخي مدرسه دركتابچه جامع گردشگري قلب تهران.
 
2- تعيين موقعيت مذكور در نقشه گردشگري منطقه 12 با هدف ايجاد زمينه شناخت و بازديد گردشگران نوروزي و فصلي (لازم به ذكر است بيش از 1500 نفر گردشگر در قالب تور پياده و دوچرخه در سال 98 از محل مورد نظر بازديد داشته‌اند.)

3- اجراي برنامه تورهاي بدون خودرو با حضور 700 نفر گردشگر.
 
4-   برگزاري همايش‌هاي مرتبط با حوزه گردشگري، بافت تاريخي و معماري در بناي مذكور، از جمله برنامه ويژه روز جهاني گردشگري كه در سالن آن مجموعه با حضور آقاي عيسي اميدوار اولين جهانگرد ايران برگزار گرديد.
 
5-   تبليغ بناي مذكور به عنوان يكي از مقاصد گردشگري از طريق پرتابل در سطح منطقه، شبكه‌هاي اجتماعي و پايگاه‌هاي خبري.

6- تعامل و همكاري براي نگهداشت و رسيدگي به فضاي سبز محوطه مدرسه.

 ب- مرمت:

 1- اقدامات مرمتي در محدوده مجموعه مدرسه ياد شده، در مراحل مختلف توسط سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري و سازمان نوسازي مدارس كشور انجام پذيرفته است و شهرداري تهران صرفا عمليات اجرايي نماي شرقي مجموعه (مشرف به خيابان ناصر خسرو) را به عنوان بخشي از پروژه پيرايش بصري و جداره سازي محور ناصر خسرو به انجام رسانده است.

 2- پيشنهاد مرمت حياط شرقي بناي مدرسه تاريخي دارالفنون به وزارت آموزش و پرورش (به عنوان توليت مدرسه) ارائه شده است ولي تاكنون هيچ‌گونه همكاري از سوي وزارت مذكور به عمل نيامده است.

 3- عمارت منسوب به دفتر كار مرحوم اميركبير در حال حاضر در اختيار نيروي انتظامي قرار دارد كه با توجه به شرايط ويژه اين عمارت، مقرر گرديد جهت بررسي شرايط نگهداري، مرمت و بهره برداري از اين اثر ارزشمند كميته و كارگروهي تخصصي با حضور مراجع ذي صلاح تشكيل گردد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجید فراهانی شهردار تهران شورای شهر تهران معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: گردشگری تفتان برای رونق و فعالیت خود به ایجاد زیرساخت‌ها، حداقل روکش آسفالت جاده گردشگری با عمر ۴۵ ساله و نیز ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، بازارچه فروش محصولات صنایع دستی، کشاورزی، باغی، گیاهان دارویی و نیز ایجاد مغازه‌های متعدد و پرشمار در مسیر تا مقصد اردوگاه دره گل و یا دریاچه سردریا نیاز دارد.

در دامن جنوبی تفتان رودخانه مهران آبشارهای زیبا و خروشان و زلال آب جاری است و نشان از ذوب شدن برف زمستانی دارد.

گل‌های وحشی همه از خواب زمستانی بیدار شده و با دسته گل‌های رنگارنگ به استقبال بهار آمده‌اند.

حیات وحش در چنین بهاری پر گل، امیدوار به آینده در حال زادآوری و تولید مثل و ساختن لانه هستند.

کبک و بلبل و تیهو و همه پرندگان در حال آواز خواندن بوده و به این جشن زیبای بهاری حال و هوایی خاص بخشیده‌اند.

باغ‌های زیبای زردآلو، بادام، گیلاس، آلبالو، انار و… همه به گل نشسته و زیباترین نقاشی طبیعی را در دامن تفتان به نمایش گذاشته‌اند و تابستانی با میوه خوشرنگ و خوشمزه را نوید می‌دهند.

کوه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی است

امام جمعه خاش با اشاره به اینکه تفتان ظرفیت بسیار مهمی برای گردشگران، علاقمندان به طبیعت و کوهنوردی بوده و برای تفریح و سرگرمی خانواده‌های ایرانی سرشار از پتانسیل است، گفت: از مسؤولان انتظار می‌رود برای رفع مشکلات راه‌ها، زیرساخت‌های گردشگری، پذیرایی، خدمات دهی، اسکان و طبیعت گردی و فراهم کردن امکانات اقدام عاجل صورت دهند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: در اردوگاه دره گل تفتان بایستی تمام امکانات مهیا شود، تا گردشگران پس از طی مسافت‌های طولانی از مبدأ شهرستان خود تا مقصد تفتان و پس از صعود به قله و ارتفاعات تفتان بتوانند بدون دغدغه به استراحت بپردازند.

مسؤول اردوگاه دره گل تفتان نیز در این خصوص گفت: در این مکان امکانات لازم وجود دارد، اما در مواقع بارشی و وقوع طوفان و مخاطرات طبیعی ممکن است برق قطع شود و یا در تأمین گاز مشکلاتی داشته باشیم، اما در اکثر ایام و فصول سال خدمات مطلوبی به مردم و مسافران و گردشگران ارائه می‌شود.

خان محمد کردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: راه گردشگری تفتان، تمندان، سردریا، کوشه و جم چین نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و در مواقع بارشی مشکلات زیادی برای گردشگران و مردم محلی پدید می‌آید.

کد خبر 6090631

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران