Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:59:08 GMT

پیشتازی سندرز در انتخاب رای‌دهندگان دموکرات

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۲۵۵۱

پیشتازی سندرز در انتخاب رای‌دهندگان دموکرات

تارنمای شبکه سی‌بی‌اس نیوز در این باره نوشت: در این نظرسنجی، سندرز با ۲۸ درصد آرا پیشتاز و به دنبال او، الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست آمریکا با کسب ۱۹ درصد، جو بایدن با ۱۷ درصد و مایکل بلومبرگ با ۱۳ درصد آرا، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

الیزابت وارن در صدر تاثیرگذاری مناظره اخیر
از دیگر نتایج این نظرسنجی، مناظره اخیر نامزدهای حزب دموکرات در لاس‌وگاس ایالت نوادا بود که پرسش‌شوندگان دراین نظرسنجی سخنان الیزابت وارن را نسبت به سایر دوطلبان ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از این حزب موثرتر  دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش شوندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که کدام یک از نامزدها در مناظره اخیر در لاس‌وگاس سخنان موثری داشته است، الیزابت وارن ۵۰ درصد و سندرز ۴۲ درصد آرا را به دست آورد.
تاثیرگذار بودن سخنان بایدن در این مناظره نیز با ۲۳ درصد رد رده پنجم این نظرسنجی قرار گرفت.

احتمال بالای انتخاب دوباره ترامپ
نظرسنجی مشترک سی‌بی‌اس نیوز و موسسه یوگاو  همچنین حکایت از احتمال بالای انتخاب دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا دارد.
 


پرسش‌شوندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ «قطعا» و یا «احتمالا» در انتخابات آتی ریاست جمهوری بار دیگر انتخاب خواهد شد، ۶۵ درصد به آن پاسخ مثبت داده و  ۳۵ درصد نظری مخالف داشته‌اند.

شانس سندرز و بایدن در شکست ترامپ
در این نظرسنجی مشترک، پرسش‌شوندگان شانس شکست دادن دونالد ترامپ توسط سندرز یا بایدن در انتخابات را بیشتر از سایر نامزدهای دموکرات می‌دانند.
 


بنابراین نظرسنجی، ۴۶ درصد از پرسش‌شوندگان دموکرات، شانس سندرز در شکست دادن ترامپ در انتخابات آتی را ممکن دانسته‌اند اما این درحالی است که نظر کلی نسبت به این پرسش فقط ۲۷ درصد بود.
در همین حال بایدن نزد دموکرات‌ها ۴۹ درصد شانس شکست دادن ترامپ را داشته اما از نظر کلی فقط ۲۶ درصد این امکان را می‌دهند.

نظرسنجی مشترک سی‌بی‌اس نیوز و موسسه یوگاو  از ۲۰ تا ۲۲ فوریه (اول تا سوم اسفندماه ۱۳۹۸) از ۱۰ هزار رای‌دهنده آمریکایی که  از این میان ۶ هزار و ۴۹۸ نفر آنها دموکرات بودند، با خطای ۱.۲ درصد به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، دموکرات‌ها پس از انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت‌های «آیوا»، «نیوهمپشایر» و «نوادا» راهی کارولینای جنوبی خواهند شد که قرار است ۱۰ اسفندماه برگزار شود.
پس از آن نیز ۱۳ اسفندماه مهمترین انتخابات مقدماتی درون حزبی موسوم به «سه‌شنبه» بزرگ خواهد بود که ۱۴ ایالت آمریکا بطور همزمان در آن انتخابات برگزار خواهد شد.

دموکرات‌ها تا پیش از همایش این حزب در تیرماه ۱۳۹۹، دوازده انتخابات مقدماتی پیش رو خواهند داشت که آخرین آن در ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده است که سوم نوامبر ۲۰۲۰ (سیزدهم آبان ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

 **۱۳۰۲**2023

برچسب‌ها حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ برنی سندرز نظرسنجی پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ برنی سندرز نظرسنجی دونالد ترامپ دونالد ترامپ حزب دموکرات آمریکا انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ برنی سندرز نظرسنجی ریاست جمهوری پرسش شوندگان الیزابت وارن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند