Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم ویدیو: 3.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:19 دانلود ویدیو

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایرج حریرچی مبتلایان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

محمد باقری بنابی، نماینده بناب در مجلس با انتقاد از فروش فیلترشکن گفت: «پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملاً ۹۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند».

به گزارش صدای ایران و به نقل از زومیت، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با فروش فیلترشکن‌ها به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند، گفت: «مردم هم باید بدانند سود فروش فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود».

او اعمال محدودیت‌های اینترنت را به جریانی در دولت و مجلس نسبت داد: «در ایران اسلامی برای اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکردیم، جریانی به دنبال کنترل اینترنت و سرعت آن است. این جریان در حال حاضر در دولت و مجلس حضور دارد و به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دین‌دار نگه دارند، این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند».

باقری بنابی ادامه داد: «ما به وزیر ارتباطات تذکر داده و تذکر خواهیم داد. خصوصاً در مجلس دوازدهم اولین سؤال ما از وزیر ارتباطات درباره برنامه‌هایش برای سرعت اینترنت کشور خواهد بود. چراکه وضعیت اینترنت در کشور‌هایی مثل عراق، افغانستان و پاکستان به‌مراتب از ما بهتر است».

«یکی از سؤالات محوری ما [از وزیر ارتباطات]دربارهٔ فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود. ما با فیلترینگ به مردم یاد دادیم که علاوه بر فضای مجازی، در جا‌های دیگر هم می‌توانید خلاف کنید. «نماینده بناب تأسیس دفاتر و مراکز پلتفرم‌های خارجی را در داخل کشور ناممکن دانست و تأکید کرد: «با توجه به تحریم‌ها امکان انجام دادن این کار وجود ندارد و هیچ‌وقت این اتفاق نخواهد افتاد و باید تجدیدنظری در سیاست‌ها اعمال شود».

از اوایل پاییز ۱۴۰۱، وقتی اینستاگرام، واتس‌اپ و مجموعه‌ای از پلتفرم‌های دیگر فیلتر شدند، بازار فروش VPN‌ها رونق گرفت. در آن زمان غلامرضا نوری قزلجه، نماینده دیگر مجلس با انتقاد از این وضع گفته بود: «فیلتر شدن پلتفرم‌هایی، چون اینستاگرام جز اینکه بازار را برای فروش فیلترشکن‌ها و VPN‌ها باز کند، کاری نمی‌کند.»

مرداد پارسال هم از مجلس خبر رسید که طرحی برای تحقیق و تفحص بر این بازار در جریان است. در آن زمان جواد نیکبین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در حرف‌هایی مشابه گفته‌های امروزِ نماینده بناب گفته بود که باید مشخص شود «چه کسی و چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند».


دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • قطر پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس را مثبت ارزیابی کرد
  • ماموگرافی برای غربالگری سرطان از ۴۰ سالگی
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟