Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه جای هیچ گونه‌ نگرانی مبنی بر مصرف فرآورده خام دامی در پی ویروس کرونا نیست، اظهار کرد: ویروس جدید کرونا ویروس جهش یافته ای است که از دام‌ به انسان‌منتقل نمی شود، در حالیکه در دهه های گذشته ویروس کرونا از دام به انسان منتقل می شد، اما کشنده نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر ویروس کرونا پس از انتقال به انسان منجر به مرگ و میر می شود، اما به هر حال وظیفه داریم برای حفظ بهداشت عمومی توصیه های لازم‌را به مردم داشته باشیم.

رفیعی پور با اشاره به اینکه واردات فرآورده های دامی از کشورهای مثبت به بحث کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است، بیان کرد: این ممنوعیت در خصوص دام، طیور، آبزیان و هر نوع حیوانی که تا قبل وارد می شد، تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: تا زمانیکه وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی اعلام کند که مشکلی در ارتباط با ویروس وجود ندارد، واردات آبزیان، دام و طیور تا اطلاع ثانوی از کشورهای مثبت به این ویروس ممنوع است.

ضرورت خرید ماهی قرمز شب عید از مراکز مجاز

وی در توصیه ای به مردم گفت: با توجه به بحث شیوع ویروس کرونا به مردم توصیه می کنیم که به منظور رعایت بهداشت عمومی دام، طیور، آبزیان و ماهی قرمز شب عید را از مراکز مجاز تهیه کنند و همواره از مصرف خام و نیم پز گوشت قرمز، ماهی، مرغ و تخم مرغ اجتناب کنند.

این مقام‌مسئول در پایان با اشاره به اینکه واردات فرآورده های دامی از ۳۲ کشور دنیا ممنوع است، تصریح کرد: در بحث بیماری کرونای جدید به مردم توصیه می شود که به شایعات در شبکه های اجتماعی توجه نکنند و هرگونه فرآورده خام دامی را از مراکز مجاز خریداری و در دمای مناسب نگه داری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| پایان یک رقابت

در دنیای امروز که جنگ، کودک کشی ، ظلم و زورگویی بعضی از کشورها خودنمایی می کند، ورزش قهرمانی یکی از اتفاقات جذابیست که می تواند حال مردم دنیا را کمی بهتر کند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در دنیای امروز که جنگ، کودک کشی ، ظلم و زورگویی بعضی از کشورها خودنمایی می کند، ورزش قهرمانی یکی از اتفاقات جذابیست که می تواند حال مردم دنیا را کمی بهتر کند.در یکی دو دهه گذشته در رشته های مختلف رقابت جذابی بین قهرمانان در بعضی از رشته ها شکل گرفته است.یکی از آنها رقابت مسی و رونالدو رقبای تمام نشدنی بود که مانند تمامی قهرمان ها و اسطوره‌ها به پایان کار خود رسیدند.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع/ اعلام مسیرهای جایگزین
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری