Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@08:20:55 GMT

ظرفیت‌ بالقوه‌ ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۴۴۴۳

ظرفیت‌ بالقوه‌ ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ

ظرفیت‌های بالقوه‌ ایران در صنعت سوخت‌رسانی و ارائه خدمات به خطوط کشتیرانی (صنعت بانکرینگ) در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در نشست تخصصی «مدیریت سواحل، محیط زیست و توسعه پایدار دریایی» در حاشیه بیست‌وهفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور، ضمن اشاره به ظرفیت‌های مطلوب ایران در صنعت بانکرینگ اظهار کرد: سوخت مرغوب و با کیفیت، امنیت مرزها و جزایر کشور، عمق مناسب برای لنگرگاه کشتی‌ها و فاصله نزدیک بنادر ایران به آب‌های بین‌المللی را می‌توان در شمار ظرفیت‌های ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به رشد روزافزون بازار بانکرینگ و همچنین تکنولوژی‌های سوخت‌رسانی و نیز استانداردهای محیط زیست، نیاز به توسعه، بهبود و به‌روزرسانی این صنعت در کشور در حال افزایش است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به توضیح مختصری از فعالیت‌های این شرکت پرداخت و گفت: این شرکت سازمانی است عملیاتی و در عین حال تخصصی که همه امور دریافت، ذخیره‌سازی، عملیات صادرات و واردات نفت خام، مواد نفتی و میعانات گازی، خدمات دریایی و همچنین ارائه خدمات اندازه‌گیری و آزمایشگاهی را به‌عهده دارد.

اسدروز با بیان اینکه این ماموریت‌های مهم با هدف پشتیبانی و کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: در چهار منطقه عملیاتی خارک، شمال (نکا)، پارس جنوبی و ماهشهر فرآیندهای دریافت، ذخیره‌سازی، امتزاج، اندازه‌گیری و سنجش کمی و کیفی، بارگیری و تخلیه (صادرات و واردات) نفت خام و مواد نفتی تولیدی و مبادله‌ای (SWAP) و عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش در حال اجراست که سبب تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه تامین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: پایانه نفتی خارک به‌عنوان یکی از مناطق مهم و راهبردی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و بزرگ‌ترین مرکز صادرات نفت خام کشور دارای بستر مناسب برای صنعت بانکرینگ است، چرا که ارتفاع جزیره، انتقال راحت سوخت به کشتی‌ها را ممکن می‌سازد و همچنین در مسیر بسیاری از کشتی‌های عبوری قرار دارد.

بیست‌وهفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با شعار «توسعه متوازن صنعت دریایی ضامن توسعه پایدار» با حضور جمعی از مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و فعالان دریایی و بندری کشور هفته گذشته در کتابخانه ملی برگزار شد.

در این همایش که با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، دریادار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و جمعی از فعالان بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، مباحث مرتبط با حوزه دریایی و بندری ارزیابی شد.

ایمنی و امنیت دریانوردی، چالش‌ها و راهکارها، مدیریت سواحل، محیط زیست و توسعه پایدار دریایی، نقش بنادر و لجستیک بندری در توسعه حمل‌ونقل دریایی و بررسی راهکارهای افزایش توان تولیدی و خدماتی داخلی در توسعه دریایی، عناوین چهار نشست تخصصی بیست‌وهفتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور بود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت نفت نفت و گاز نفت شرکت پایانه های نفتی ایران ارگان های دریایی کشور بیست وهفتمین همایش صنعت بانکرینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد