Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-06@02:21:22 GMT

لزوم حفظ و تقویت آرامش عمومی مردم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۵۷۷۶

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، یونس قیطانی در گفت و گویی اظهار داشت: رسانه‌های استان در مدیریت و اطلاع‌رسانی بحران‌های طبیعی و انسانی همواره نقشی مهم و تاثیرگذار داشته‌اند که نمونه آن پوشش اخبار حوادث و وقایع مختلف و مهم نظیر سیل، زلزله، انتخابات و غیره است که با آگاه‌سازی اعتماد عمیق بین مردم و اصحاب رسانه ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: اگرچه شیوع ویروس کرونا یک دغدغه مهم و قابل توجه است اما رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی این موضوع از انتشار اخبار نگران کننده که ارزش اطلاع‌رسانی و پیشگیرانه نداشته و موجب استرس در خانواده‌ها می‌شود، خودداری کنند.
معاون رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه‌ها همچنین باید در زمینه تحت فشار گذاشتن مسوؤلان برای تعطیلی مراکز مختلف بدون پشتوانه علمی و کارشناسی تنها به پیروی از سایر استان‌ها و اغراق در پوشش اخباری نظیر احتکار و گرانفروشی لوازم پزشکی مورد نیاز که موجب دلسردی و ایجاد حس تنفر میان توده‌های مختلف مردم می‌شود با وسواس و تامل بیشتری عمل کنند.
قیطانی با تاکید بر اینکه رعایت این مسایل به معنی عدم اطلاع‌رسانی جامع، عدم انتقاد از کمی‌ها و کاستی‌ها و اخطارهای ضروری به مردم و مسوؤلان نیست، ادامه داد: اگر در این گونه موارد که نیاز به تلاش همه‌جانبه مردم و به ویژه مسوؤلان است، رسانه‌ها نقش اصلی و انتقادی خود را فراموش کنند بی‌گمان نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.
معاون رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: رسانه‌های گروهی استان اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اینترنتی در ادامه رفتار حرفه‌ای خود بویژه مدیریت بحران پیش‌رو (شیوع  ویروس کرونا) با توجه به اهمیت موضوع، فراگیری و در گیر بودن ذهن و روح خانواده‌ها و مسوؤلان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر، باید همراه و همگام با مسوؤلان استانی و به ویژه متخصصان این حوزه (دانشگاه علوم پزشکی) حرکت کنند.
قیطانی اظهار داشت: رسانه‌های استان در مواقع بحرانی همواره منشا اطمینان سلامت جامعه بوده و بازویی توانمند برای اطلاع‌رسانی و همکاری با مسوؤلان استان محسوب می‌شوند و امید است در کنار هم با حفظ آرامش و اطلاع‌رسانی حرفه‌ای و مسوؤلانه در این آزمون بزرگ نیز همچون همیشه سربلند بیرون بیایند.

46
 

کد خبر 1356684

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان ایلام اطلاع رسانی رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ مسعود آرامش اظهارکرد: دارندگان کارت‌های پایان خدمت و معافیت کاغذی (قدیمی) شاغل در ادارات دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی با عنایت به عدم ثبت اطلاعات در سامانه جامع وظیفه عمومی متاسفانه جزء مشمولین غایب غیر مطلق استان محسوب می‌شوند. 
وی افزود: برخی افراد علیرغم فراخوان‌های صورت گرفته تا کنون اقدامی در خصوص دریافت کارت هوشمند انجام نداده اند و این موضوع موجب بروز مشکلات و محدودیت‌هایی را در سیستم‌های اداری از قبیل صدور گذر نامه، اخذ مجوز خروج از کشور، عدم اختصاص وام‌های صنعتی و کشاورزی را ایجاد کرده است. 
معاون هماهنگ کننده انتظامی استان یزد تصریح کرد: تقاضا داریم این گروه از افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست کارت المثنی پایان خدمت یا معافیت (هوشمند و جدید) را کرده و سپس برای پیگیری در شهرستان‌ها به دایره وظیفه عمومی شهرستان مربوطه و در مرکز استان به معاونت وظیفه عمومی استان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • لزوم هوشمندسازی کارت‌های پایان خدمت قدیمی
  • چرا در پارک لاله حصار کشیده شده/ شهردار تهران اطلاع‌رسانی درست انجام دهد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • سکوت در ماجرای سنگلج جایز نیست!
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • دولت بزرگ‌ترین کنش‌گر رسانه‌ای و ارتباطی در کشور است