Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری گفت: هیچ موردی تاکنون در خصوص ابتلا به بیماری کرونا ویروس در شهرستان خرمشهر مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» امروز (دوشنبه ۵ اسفند) در جلسه شورای سلامت خرمشهر که با هدف بررسی راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس در سرسرای اجتماعات این فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به بیناری کرونا ویروس در خرمشهر مشاهده و کزارش نشده و آمادگی کامل برای مقابله با این ویروس را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با بیان اینکه از چند هفته گذشته اقدامات پیشگیرانه و مقابله با این بیماری در وزارت علوم انجام شده است افزود: آنچه در این فضا خیلی مهم به نظر می رسد ایجاد جو روانی آرام و پرهیز از ترس و واهمه است که در این میان باید با اطلاع رسانی دقیق، به هنگام و درست در سطح وزارتخانه، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در خصوص اقدامات، برنامه ها و پیام های بهداشتی و مراقبتی عمل شود.

 

وی خواستار رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شد و تاکید کرد: مهم این است که مردم اصول بهداشتی مانند شست‌ و شوی مداوم دست ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

 

حیدری با اشاره به تجهیز مناسب مرکز بهداشت و اطلاع‌رسانی برای خدمت رسانی به مراجعان و کمک گرفتن از نهادهای مختلف و مرتبط تصریح کرد: اکنون ظرفیت خوبی در مراکز درمانی وبهداشتی وجود دارد که در شرایط عادی و خاص می تواند با سرعت و کیفیت خدمات ارائه کند؛ در این راستا آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی، می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

 

وی از اصحاب رسانه خواست در مسیر آموزش همگانی برای پیشگیری از شیوع این بیماری تلاش کنند و اذعان داشت: اصحاب رسانه و صدا و سیما باید در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی آبادان همکاری تنگاتنگ داشته باشند.

 

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به وجود شرایط فعلی در کشور بر اتخاد تمهیدات لازم در کنترل و پیشگیری از این ویروس تاکید کرد و ادامه داد: مردم نگران نباشند، چراکه شدت کشندگی کرونا ویروس از آنفلوانزایی که پاییز امسال آن را کنترل کردیم، کمتر است.

 

وی عنوان کرد: کرونا ویروس دارای شاخص و عیار خوبی است که علم پزشکی برای تامین سلامت مردم گام هایی بردارد و تراز علم پزشکی، تجهیزات  و دارو در کشور مورد سنجش قرار بگیرد.

 

حیدری بر لزوم اطلاع رسانی درست و اخذ تدابیر پیشگیرانه تاکید کرد و یاد آور شد: ما باید مدیریت افکارعمومی را در دست بگیریم و با اطلاع رسانی درست و متناسب با درک مردم تدابیر پیشگیرانه انجام شود.

 

وی با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در نظام درمانی ابراز کرد: نظام درمانی باید یک ارتباط تنگانگ و هدفمند با مردم برقرار کند ما هر چقدر قدرت پیش بینی داشته باشیم توانایی پیشگیری هم داریم و لازمه این پیشگیری، خود مراقبتی مردم است.

 

فرماندار ویژه خرمشهر به توصیه های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در این زمینه اشاره کرد و گفت: خودمراقبتی بسیار مهم است و خوشبختانه نیاز به درمان و داروی خاصی وجود ندارد و کافی است توصیه هایی که وزارت بهداشت اعلام می کند توسط مردم رعایت شود.

 

وی از استقرار و فعالیت اکیپ های بهداشتی در مرز شلمچه خبر داد و اضافه کرد: مسئولان پایانه مرزی حتما کنترل ها و نظارت های بهداشتی را در مرز شلمچه افزایش دهند و اکیپ هایی که از گذشته مستقر بوده اند همچنان به فعالیت و غربالگری خود ادامه دهند.

 

حیدری با بیان اینکه پزشکان و متخصصین ما علم و توانایی مقابله با این ویروس را دارند تصریح کرد: مراکز درمانی ما با همه امکانات و تجهیزات کامل آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری و کنترل آن را نیز دارند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت اصول بهداشتی کرونا ویروس پیشگیری از شیوع ویروس کرونا منطقه آزاد اروند کرونا ویروس اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بیماری لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که با بثورات پوستی یا آسیب به اندام‌های اصلی بدن مانند مغز، کلیه و کبد خود را نشان می‌دهد. هنگامی که فرد مبتلا به لوپوس یا هر اختلال خود ایمنی دیگری می‌شود، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم حمله می‌کند.

بیشتر بخوانید: علت درد در نقاط مختلف بدن علت ابتلا به لوپوس چیست؟

براساس گزارش هلث، علت دقیق لوپوس تا حد زیادی ناشناخته است اما تحقیقات نشان داده است که ترکیبی از عوامل هورمونی، ژنتیکی، محیطی و ایمونولوژیک می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

آیا لوپوس ارثی است؟

لوپوس مانند بسیاری از اختلالات خودایمنی دیگر در خانواده‌ها دیده می‌شود اما داشتن سابقه خانوادگی لوپوس تضمینی برای ابتلا به این بیماری نیست زیرا ممکن است افراد جهش‌های ژنتیکی را به ارث ببرند که خطر ابتلا به لوپوس را در آن‌ها افزایش یا کاهش می‌دهد.

چه کسانی به لوپوس مبتلا می‌شوند؟

عوامل خطر زیر ممکن است احتمال ابتلا به لوپوس را افزایش دهند:

سن: لوپوس در زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله شایع است.

قومیت: زنان سیاه‌پوست در مقایسه با زنان سفیدپوست بیشتر در معرض ابتلا به لوپوس هستند.

جغرافیا: لوپوس به طور فزاینده‌ای در کشورهای صنعتی غربی رایج شده است. لوپوس همچنین در زنان اسپانیایی تبار، آسیایی، بومی آمریکا و آلاسکا شایع‌تر است.

جنسیت: لوپوس در زنان بیشتر از مردان است.

راه‌های انتقال ویروس "آبله مرغان"/ مدت زمان سرایت بیماری

عوامل خطر ابتلا به لوپوس چیست؟

محققان علت اصلی بیماری لوپوس را نمی‌دانند، اما برخی از عوامل خطر را شناسایی کرده‌اند. هورمون‌ها، ژن‌ها، محیط و عملکرد سیستم ایمنی همگی می‌توانند بر خطر ابتلا به لوپوس تأثیر بگذارند.

هورمون‌ها

لوپوس در زنان تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از مردان است. میزان وجود هر یک از هورمون‌های دهیدرواپی آندروسترون (DHEA)، استروژن، استرادیول، پرولاکتین، پروژسترون، پرولاکتین و تستوسترون می‌تواند در ابتلا مؤثر باشد.

عوامل ایمنولوژیکی

لوپوس یک اختلال خود ایمنی است، بنابراین اکثر افراد مبتلا به آن تغییراتی در نحوه عملکرد سیستم ایمنی خود دارند. سلول‌ها زمانی که آسیب ببینند یا دیگر در سیستم ایمنی مورد نیاز نباشند دچار «آپوپتوز» می‌شوند. آپوپتوز فرآیندی است که باعث خود تخریبی یا مرگ سلول‌ها می‌شود. این سلول‌ها معمولاً زمانی از بین می‌روند که دیگر مورد استفاده قرار نگیرند. تحقیقات نشان داده است که سلول‌های مرده در بدن مبتلایان به لوپوس باقی می‌مانند. این سلول‌ها مواد یا سمومی را آزاد می‌کنند که می‌توانند باعث التهاب در سیستم ایمنی بدن شوند. سیستم ایمنی شروع به حمله به بافت‌های سالم در اندام‌های مختلف بدن می‌کند و در نهایت علائم فیزیکی لوپوس نمایان می‌شود.

عوامل محیطی

تحقیقات نشان داده است که برخی عوامل محیطی می‌توانند بر خطر ابتلا به لوپوس تأثیر بگذارند. این عوامل عبارتند از:

حساسیت به برخی داروها مانند آنتی‌بیوتیک‌ها

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار سیلیس که معمولاً در پودرهای شوینده، خاک، مواد سفالی و سیمان استفاده می‌شود.

ابتلا به برخی عفونت‌ها مانند ویروس اپشتین بار (EBV) که می‌تواند باعث التهاب در سیستم ایمنی بدن شود.

سیگار کشیدن

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV).

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229880 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • عوامل ابتلای افراد به بیماری لوپوس
  • هشدار برای شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گاو شیری
  • عوامل خطر « زوال عقل زودرس » را بشناسید
  • علت ابتلا به لوپوس چیست؟/ عوامل خطر ابتلا به بیماری
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل