Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز دوشنبه در پایان جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران قم در سالن اجتماعات اداره کل مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: آقای امیرآبادی در مورد آمار اظهار نظری کرده است، باید نقطه نظرهای خودش را خودش بدهد، و من نمی خواهم از جانب آقای امیرآبادی اظهار نظر کنم، و نفی و رد و تایید آماری که ارائه داده است را نیز باید از خودش پرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال گفت: آن کسی که در سایه ابتلا به کرونا فوت می کند، با شخصی که بر اثر ابتلا به آنفولانزا فوت می کند، تفاوت دارد.

استاندار قم گفت: بر اساس آماری که دانشگاه علوم پزشکی قم به من داده است، اینکه منشا فوت این ۵۰ تَن کرونا باشد را تایید نمی کنم.
امیرآبادی امروز در سخنانی گفته است که ۵۰ تن در قم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده اند. در همین حال معاون وزیر بهداشت، آمار ارائه شده از سوی امیرآبادی را تکذیب کرد.
اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: طبق اظهارات وزیر بهداشت تاکنون ۴۷ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲ نفر فوت کرده اند.
به منظور مقابله و پیشگیری از شیوه بیماری کرونا در قم، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم از روز پنجشنبه هفته گذشته تا آخر هفته جاری تعطیل‌ شده است.
هم‌زمان با تاکید دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر ضرورت دوری مردم از اجتماعات و مراکز عمومی، دو تن از مراجع تقلید آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز در پیامی ویدئویی بر ضرورت توجه به توصیه‌های پزشکی از جمله عدم حضور در اجتماعات و اماکن عمومی تاکید کرده‌اند.
همچنین فعالیت سینماهای قم و برنامه‌های هنری و سینمایی و همچنین دانشگاه‌های قم تا ۹ اسفند متوقف شده‌است.

* ایرنا

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • هانده ارچل از پارسا پیروزفر خاستگاری کرد؛ واکنش پارسا پیروزفر
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • واکنش نتانیاهو به اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • واکنش ضرغامی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: این که گفته می‌شود سفر از سبد خانوار حذف شده حتما نادرست است و همان چیزی است که دشمن می‌خواهد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید