Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سه استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به انتشار مقاله ISI و Q ۱ در مجله DIABETES METABOLIC SYNDROME AND OBESITY- TARGETS AND T کرامت اله رحمانیان، محمد شجاعی و عبدالرضا ستوده موفق به انتشار مقاله ISI و Q۱ با عنوان prevalence and clinical characteristics of metabolically unhealthy obesity in iranian adult population در مجله DIABETES METABOLIC SYNDROME AND OBESITY- TARGETS AND THERAPY با ایمپکت فاکتور (ضریب تاثیر) ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۱۹ شدند.

این مقاله درباره شیوع و عوامل تعیین کننده اختلال متابولیکی بر اساس شاخص توده بدنی در بزرگسالان است. در صورتی که فردی حداقل ۲ مورد از چهار معیار فشار خون بالا، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا و کاسترول HDL پایین داشته باشد اختلال متابولیکی گفته می‌شود.

شیوع چاقی در سطح جهان در حال افزایش است و عاملی مستعد کننده برای عوارض و مرگ و میر است. همچنین اختلال متابولیک حالتی خطرناک برای سلامتی بوده و افراد دچار این حالت میزان خطر بیشتری برای ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با رسوب چربی در دیواره سرخرگ‌ها به خصوص عروق کرونر قلب دارند HERAPY شدند.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی علوم پزشکی انتشار مقاله اختلال متابولیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت

رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی گفت: با صدور مجوزهای جدید تاسیس، تعداد داروخانه‌ها در شهرستان خوی به بیش از دو برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، صبح امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی از انبار دارویی این شهرستان بازدید به عمل آوردند.

حسین حبیب‌زاده در این بازدید اظهار کرد: طی دو سال گذشته به ۳۰ داروخانه جدید مجوز تأسیس صادر شده است.

وی افزود: با صدور مجوزهای جدید شمار داروخانه‌های این شهرستان از ۲۸ به ۵۸ داروخانه رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوی گفت: با افزایش دو برابری تعداد داروخانه‌های خوی روند توزیع و تأمین دارو در شهرستان به استانداردها و شاخص‌های لازم نزدیک شد.

حبیب‌زاده ادامه داد: در این مدت همچنین با راه‌اندازی یک داروخانه شبانه‌روزی جدید تعداد داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان نیز به ۹ داروخانه رسیده است.

کد خبر 748035

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • توقیف دستگاه حفاری غیر مجاز در جهرم