Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کاغذلو روز دوشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید جهاد کشاورزی ورامین گفت: ورامین شهرستانی استراتژیک در تولید محصولات غذایی کشور محسوب می‌شود که با تولید گندم، جو، گوشت سفید و قرمز و شیر، نقش به سزایی در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور دارد.

وی افزد: ورامین با داشتن ۳۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأی دام سبک،  ۴۰ درصد گوشت مورد نیاز استان ۱۴ میلیون نفری تهران یعنی بالغ بر ۶ میلیون نفر را تأمین می‌کند ضمن این که ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران نیز در این شهرستان تولید می‌شود که با جمعیت ۱۰ استان کشور برابری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاغذلو اظهار کرد: ورامین با تولید سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه اردک، ۷۰ درصد از اردک کشور را تولید می‌کند ضمن این که این شهرستان، بزرگترین تولید کننده بوقلمون و شترمرغ استان تهران است.

فرماندار ورامین اظهار کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی ورامین زیر کشت پسته رفته و کیفیت محصول تولید شده در باغات شهرستان که اغلب به سایر کشورها صادر می‌شود با بسیاری از استان‌های پسته کشور برابری می‌کند.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد از اقتصاد شهرستان بر پایه کشاورزی است بنابراین مدیریت بر این حوزه، به همت، تلاش، همکاری با بهره‌برداران و تلاش برای احقاق حق کشاورزان نیاز دارد که امید است رئیس جدید جهاد کشاورزی شهرستان بتواند این حوزه را به خوبی مدیریت کرده ودر جهت پیشرفت کشاورزی گام بردارد.

در این مراسم محسن بنائیان به عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی ورامین معرفی و از تلاش‌های احمد فدایی اردستانی تقدیر شد.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، ۳۸ هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی حسین کاغذلو ورامین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ورامین وزارت جهاد کشاورزی ورامین جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح