Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:43:40 GMT

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانهای مازندران

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۷۸۳۸

تامین تجهیزات پزشکی بیمارستانهای مازندران

با ورود رسمی ویروس کرونا از اواخر هفته گذشته وزارت بهداشت و درمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران پنج بیمارستان را به عنوان واحدهای پذیرنده بیماران مبتلا به کروناویروس اعلام کرد. 

در روزهای اخیر با افزایش نگرانی ها پیرامون شیوع ویروس کرونا در مازندران ، نه تنها شاهد برخی محدودیت ها و کمبود ها در تامین تجهیزات بهداشتی عمومی بودیم ، بلکه  گویا این کمبودها در مراکز بیمارستانی نیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برخی از پرسنل بیمارستان‌های مازندران اخیراً از کمبود تجهیزات پزشکی گلایه کردند و خواستار تامین هر چه سریع تر اقلامی شامل ماسک، لباس های مخصوص ، عینک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده شدند. 

 عصر امروز نیز در بیمارستان امام خمینی آمل که به عنوان یکی از پنج بیمارستان مخصوص بیماران دارای مشکلات تنفسی ( مشکلات تنفسی شایع ترین علائم بیماری کرونا است) برگزیده شد نسبت به کمبود تجهیزات پزشکی و بهداشتی اعتراض شد. 

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در واکنش به این اتفاق اظهار داشتد که مسئله اعتراض پرسنل بیمارستان امام خمینی آمل با تامین تجهیزات بهداشتی برطرف و اکنون شرایط عادی در این بیمارستان حاکم است. 

البته صحت این مسئله با پیگیری خبرنگار ایرنا از یکی از پرسنل بیمارستان امام خمینی که خواست نامش فاش نشود تایید شد.

نخستین محموله از تجهیزات پزشکی توزیع شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: نخستین محموله از تجهیزات پزشکی روز گذشته از وزارت بهداشت تحویل مازندران شد و امروز صبح بین تمامی بیمارستان هایی که نیازمند بودند توزیع شد.

دکتر حامد روحانی زاده همچنین گفت: محموله دوم نیز در وزارت بهداشت آماده شده است و نمایندگانی از دانشگاه علوم پزشکی برای تحویل گرفتن آن عازم پایتخت شدند. 

به گفته این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگرانی برای تامین تجهیزات پزشکی وجود ندارد ، اما محدودیت هایی است که خاص استان مازندران نیست و در استان های دیگر نیز وجوددارد. 

سلامت پرسنل بیمارستانی اولویت اصلی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: اولویت اصلی ما حفظ سلامت کادر بیمارستانی است و برای این مسئله از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

روحانی زاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی لحظه ای برای تامین نیازهای بهداشتی و پزشکی بیمارستان ها به خصوص بیمارستان های مخصوص بیماران مشکوک به ابتلا ویروس کرونا تعلل نخواهد کرد.

به گفته او ، البته تصور اشتباهی در میان کادر بیمارستانی جا افتاده که همه باید از تجهیزات مخصوص مقابله با ویروس کرونا استفاده کنند که این مسئله منجر به نگرانی شده است. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه هر بیمار مشکوک به سرماخوردگی مبتلا به کرونا نیست ، گفت:برای استفاده از تجهیزات مخصوص مقابله با ویروس کرونا اولویت با افراد مرتبط با مبتلایان قطعی است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران ویروس کرونا مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران پرسنل بیمارستان تامین تجهیزات تجهیزات پزشکی بیمارستان ها ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید