Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@00:37:18 GMT

برخورد جدی با داروخانه‌های متخلف در آستانه‌اشرفیه

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۲۸۳۱۰

برخورد جدی با داروخانه‌های متخلف در آستانه‌اشرفیه

پس از مبتلا شدن چند نفر به ویروس کرونا در کشور با توجه به نارضایتی عده‌ای از مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه به کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها تعزیرات حکومتی این شهرستان از برخورد جدی با مختلفین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، پس اعلام شیوع بیماری کرونا اکثر مردم خواستار خرید ماسک و مواد ضدعفونی از داروخانه‌ها شدند ولی وقتی این عده از مردم به ۱۴ داروخانه‌های شهرستان مراجعه کردند شاهد کمبود این دو محصول در داروخانه‌ها شدند که بسیار از این اتفاق ابراز نارضایتی و ناراحتی کردند و از مسوولان خواستار پیگیری این مسئله شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین خصوص رئیس اداره صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه داروخانه‌ها باید تمام امکانات و محصولات خود را در اختیار مردم قرار دهند، اظهار کرد: بر اساس بازرسی‌های انجام‌شده و‌ تماس‌های مکرر مردم متأسفانه مردم برای خرید و‌ تهیه ماسک و‌ مواد ضدعفونی با مشکلات مواجه شدند

محمدرضا حامیان از ایجاد گشت‌های بازرسی برای مقابله با گران‌فروشی خبر داد و افزود: در شرایط بحرانی همواره افراد سودجویی وجود دارند که محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده‌ها را عرضه نکرده یا باقیمت بسیار زیاد به مردم می‌فروشند به همین دلیل تیم‌های بازرسی را تشکیل دادیم تا با متخلفان برخورد شود که تاکنون به شکایت مردم مواجه شده است.

وی با اذعان به اینکه مرکز و شبکه بهداشت مرجع رسیدگی به تخلف داروخانه‌ها است، تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت این آمادگی را دارد در صورت مشاهده تخلف در داروخانه‌ها با آنان برخورد می‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با اشاره به وظایف تعزیرات حکومتی در مقابله با تخلفات اظهار کرد: شبکه بهداشت وظیفه نظارت بر داروخانه‌ها را داشته و در صورت اعلام تخلف سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به آن تخلف را رسیدگی می‌کند.

محمود صفری با بیان اینکه نظارت دقیقی بر داروخانه و مراکز درمانی آستانه‌اشرفیه وجود دارد، گفت: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی در داروخانه‌ها وجود دارد به همین دلیل مأموران شبکه بهداشت سازمان صمت تعزیرات همه‌روزه و در قالب تیم‌های مختلف نظارت دقیقی بر مراکز درمانی و داروخانه‌ها دارند و با هرگونه تخلف گران‌فروشی به‌شدت برخورد می‌شود.

وی با اشاره به تخلف یک داروخانه در آستانه‌اشرفیه، افزود: مردم گزارش‌هایی را به سازمان تعزیرات مبنی بر کم‌فروشی یک داروخانه خاص در این شهرستان را دادند که بازرسان ما با ورود به آن محل، کم‌فروشی را تائید و تخلف آن را تائید کردند.

انتهای پیام/84008

منبع: فارس

کلیدواژه: آستانه اشرفیه داروخانه ماسک آستانه اشرفیه تعزیرات حکومتی داروخانه ها مواد ضدعفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم

دکتر زهرا عرب زاده گفت: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

دکتر زهرا عرب زاده، دکتر داروساز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فروش دارو و مکمل‌ها در سایت‌ها و پیج‌های اینستاگرامی اظهار داشت: قوانین موجود در سازمان غذا و دارو مشخص کرده که فروش مواد دارویی و مکمل‌ها و کالا‌های سلامت محور باید فقط از طریق داروخانه‌های معتبر انجام شوند و خرید اینگونه کالا‌ها از سایت‌های مختلف که مجوز سازمان غذا و دارو را ندارند و داروساز نظارتی بر آن‌ها ندارد تخلف محسوب میشود.

وی افزود: من خود شاهد فروش آمپول‌های تزریقی در سکو‌های اینترنتی از جمله اینستاگرام بوده ام؛ توصیه ما این است که شهروندان با مشاهده این موارد حتما تخلف صورت گرفته را به سازمان غذا و دارو اطلاع دهند، چون کالا‌هایی که خارج از داروخانه‌ها به فروش میرسند ممکن است دارای برچسب اصالت کالا نباشند.

دکتر عرب زاده اشاره کرد: شاید مکمل‌ها به انداره دارو‌ها اثرات سوء و اثرات درمانی نداشته باشند، ولی خرید مکمل‌ها از جایی غیر از داروخانه‌ها ممکن است مشکلاتی از جمله مغایرت ترکیبات روی جلد با محتویات مکمل و احتمال انقضای تاریخ مصرف را به وجود بیاورد.

عرب زاده در ادامه گفت: دارو‌ها و مکمل‌ها برچسب اصالت وزارت بهداشت را دارا هستند و همچنین دارای کد و تاریخ انقضاء هستند که شهروندان برای اطمینان از تایید اصالت این کالا‌ها میتوانند کد کالای مورد نظر را در سامانه تی تک به آدرس (https://ttac.ir/) وزارت بهداشت که زیر نظر سازمان غذا و داروست چک کنند و از اصالت کالا مطمئن شوند.

وی در آخر تصریح کرد که باور‌های اشتباهی وجود دارد که مکمل‌ها ممکن است خواص تقویت کننده داشته باشند و جلوی بیماری‌ها را بگیرند، ولی در واقعیت مکمل‌ها بیشتر مناسب افرادی هستند که مشکلات سوء جذب دارند و نمیتوانند به صورت متنوع مواد غذایی مصرف کنند. ولی اکثر افراد به صورت سرخود و بدون نسخه پزشک اقدام به تهیه مکمل‌ها میکنند که توصیه میشود اگر تغذیه مناسب و متنوعی دارند و مشکل خاصی ندارند اقدام به تهیه مکمل بدون نسخه پزشک نکنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در آستانه اشرفیه
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه