Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت گفت: براساس آمار و ارقام و مسیر ترسیم شده از سوی بهداشت، روند شیوع این بیماری را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه چهل و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه این جلسه به بررسی شیوع بیماری کرونا در کشور و ابعاد اقتصادی آن اختصاص داشت، گفت: وظیفه دولت و دستگاههای اجرایی این است که در هر شرایطی از تامین، تولید و توزیع و قیمت کالاها اطمینان حاصل کنند و هیچ امری نباید موجب تداخل در این امور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با اشاره به اینکه در جلسه امروز دستگاههای متولی حضور داشته و در این حوزه گزارشهای خود را ارائه کردند، گفت: دستگاه های مسئول اطمینان دادند که در روند فعالیت واحدهای تولیدی و توزیعی اشکالی ایجاد نخواهد شد و در هر موقعیتی نیز نیاز به تولید جدید یا توزیع بیشتر باشد، آمادگی لازم را دارند.

وزیر کشور با اشاره به ابعاد شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: کنترل این موضوع با حضور، همراهی و تلاش مردم و همدلی با مسئولان مشکل نخواهد بود.

وی افزود: همه مسئولان در حوزه‌های مختلف به ویژه وزارت بهداشت به‌عنوان متولی اصلی موضوع، دستورالعمل‌های لازم را صادر کرده‌اند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند. پس از طرح این موضوع در دولت نیز، رئیس جمهور همه دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها را مسئول کرد تا در خدمت وزارت بهداشت باشند و همه خدمات، پشتیبانی و اقدامات لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه شبکه‌های رسانه‌ای خارج از کشور این موضوع را مانند هرموضوع دیگری دستاویز قرار می‌دهند تا ناکارآمدی و همچنین اختلاف و سردرگمی را در داخل کشور القاء کنند و با تولید برخی از برنامه‌هایی که اغلب آنها کذب است، اذهان عمومی را تشویش کنند، مانند مکاتباتی که طی چند روز که دو مورد مربوط به وزارت کشور و چندمورد مربوط به وزارت بهداشت بود، منتشر شد که کذب محض هستند.

وی اضافه کرد: رسانه‌های معاند از شیوه‌های دروغ پراکنی، برجسته سازی و خبرهای تحریف شده استفاده می‌کنند. ما باید در داخل با انسجام، وحدت، همکاری و همیاری بتوانیم بر این موضوع غلبه کنیم.

وزیر کشور با اشاره به گزارش وزارت بهداشت گفت: براساس آمار و ارقام و مسیر ترسیم شده از سوی بهداشت، روند شیوع این بیماری را کنترل شده و مدیریت شده می‌دانند که امیدواریم این روند از کنترل به سمت کاهشی و نهایتاً توقف بیانجامد.

وزیر کشور تأکید کرد: این جلسه به این دلیل تشکیل شد که همه دستگاه‌ها بتوانند به وزارت بهداشت کمک کنند.

رحمانی فضلی درخصوص تعطیلی‌ها نیز گفت: براساس تصمیمی که روز گذشته در هیئت دولت گرفته شد مقرر شد وزارت بهداشت، دستورالعملی برای تمامی استانداری‌ها و مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش تنظیم و ارسال کند تا متناسب با آن عمل کنند. در این زمینه هر استانی مستقل تصمیم می‌گرفت که موجب عدم وحدت رویه در امور می‌شد که مقرر شد متولی امر وزارت بهداشت باشد، همچنین رئیس جمهور ساختاری برای همین مسئله ایجاد و در ذیل آن ساختار، کارگروه‌هایی نیز تشکیل دادند که اولین جلسه آن نیز فردا به ریاست رئیس جمهور برگزار خواهد شد که ضمن ابلاغ رسمی به همه دستگاه‌ها، تصمیمات و سیاست گذاری لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت رحمانی فضلی شیوع بیماری کرونا وزیر کشور با اشاره وزارت بهداشت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۲۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد