Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@03:48:39 GMT

تقویت صنایع لبنی سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۶۱۱

تقویت صنایع لبنی سیستان و بلوچستان

معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی شرکت صنایع شیر ایران گفت: تقویت صنایع لبنی سیستان و بلوچستان و سرمایه گذاری شرکت صنایع شیر ایران در این استان با وجود ظرفیت های فراوان دامپروری منطقه در اولویت شرکت صنایع شیر ایران قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد علی کارگرمطلق روز سه شنبه در کارگروه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان که با رویکرد صنایع لبنی برگزار شد، اظهار داشت: شرکت صنایع شیر ایران  با ۶۲ سال فعالیت محصولات لبنی  در سال های گذشته به عنوان بزرگترین تولید کننده شیر و لبنیات در کشور و منطقه خاورمیانه شناخته شده و نقش تنظیم بازار را در داخل کشور بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این شرکت توانسته است با پیروی از سیاست‌های دولت در حوزه تنظیم بازار و رعایت حقوق مصرف کننده محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد به طوری که هم اینک با ۱۶ کارخانه روزانه سه هزار و ۸۰۰ تن شیر دریافت، فرآوری و توزیع می کند.

وی افزود: از  سالهای گذشته موضوع صادرات محصولات لبنی به سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه و همسایه در برنامه صنایع شیر ایران قرار گرفت.

 معاون تحقیق، توسعه و هماهنگی شرکت صنایع شیر ایران بیان کرد: با توجه به اینکه طعم شیر سیستان و بلوچستان بی نظیر است و ظرفیت فراوانی در حوزه شیر شتر در منطقه وجود دارد این شرکت به دنبال سرمایه گذاری در این حوزه برای اشتغالزایی و کمک به بهبود صنایع منطقه است.

وی گفت: شرکت صنایع شیر ایران همچنین به منظور رونق کارخانه های لبنی سیستان و بلوچستان آماده ارائه مشاوره و راهکار و سرمایه گذاری مشترک است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری صنایع بزرگ لبنی کشور در استان ضمن بهبود وضعیت واحدهای لبنی استان با جذب بازارهای صادراتی کشورهای همسایه زمینه ساز اشتغال و رونق تولید در منطقه می شود این استان از ظرفیت های در حوزه کشاورزی و دامپروری برخودار است که عوامل همچون خشکسالی های پی در پی بر تولیدات این بخش تاثیرات منفی گذاشته است.

ماندانا زنگنه ادامه داد: تغییرات جوی که بارش های مطلوبی را در ۲ سال اخیر عاید سیستان و بلوچستان کرده است نوید آینده روشن در حوزه دامپروری و کشاورزی استان می دهد که باید از این ظرفیت برای رونق صنایع همچون لبنی بهره برد.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان  تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه صنایع لبنی این استان علاوه بر تامین نیاز منطقه فرصت مناسبی را برای توسعه صادرات این محصولات به کشورهای افغانستان و پاکستان فراهم می کند.

زنگنه با اشاره به وضعیت صنایع لبنی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه هم اینک از مجموع هشت کارخانه تولیدات محصولات لبنی استان ۲ واحد با ظرفیت اندک در حال فعالیت هستند بنا داریم با استفاده از ظرفیت صنایع لبنی مطرح کشور زمینه را برای رونق این صنایع در استان و سرمایه گذاری آنها در این حوزه فراهم کنیم.

وی با قدردانی از نگاه مثبت صنایع شیر پگاه کشور به سیستان و بلوچستان گفت: وجود بیش‌از ۷۵ هزار نفر شتر کشور در این استان زمینه را برای تولیدات محصولات لبنی در این حوزه فراهم کرده است.معاون 

گفتنی است جمعیت دامی سیستان و بلوچستان سه میلیون و ۷۴۰ هزار راس میزان تولید شیر در استان حدود ۱۰۲ هزار تن بوده که شامل ۷۶ هزار تن شیر گاو، ۲۴ هزار تن شیر دام سبک و هزار و ۶۵۰ تن شیر شتر است.

انتهای پیام/75005

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان شیر توسعه فرآورده های لبنی لبنی سیستان و بلوچستان شرکت صنایع شیر ایران سرمایه گذاری محصولات لبنی صنایع لبنی تن شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • صدور پروانه بهره برداری برای ۲ هزار و ۴۳۸ طرح سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سیستان و بلوچستان توانمند در استقرار صنایع نیروگاهی