Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:06:35 GMT

اعزام آتش‌نشانان آستارا به ۶۱۷ مأموریت

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۰۷۷۵

اعزام آتش‌نشانان آستارا به ۶۱۷ مأموریت

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در ۱۱ ماه امسال به ۶۱۷ مورد مأموریت اطفای حریق، حادثه و محل ارایه خدمات ایمنی اعزام شدند.

ایرج خلیلی رشید در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا با یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشان این واحد از ابتدای امسال تاکنون به تعداد ۲۳۲ مورد عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۰ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی و ۲۳ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، انباری و کیوسک، هشت مورد آتش‌سوزی ترانس‌ها، تابلوها و لوازم برقی، پنج مورد آتش‌سوزی سیلندرهای گاز و پیک‌نیکی و چهار مورد حریق مراکز خدماتی، مؤسسات دولتی و اداری بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا ادامه داد: در این مدت ۱۳۹ مورد آتش‌سوزی جنگل‌ها، غلفزارها، ضایعات، لاستیک و زباله و ۲۳ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه موتوری بوده و هر کدام ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

خلیلی‌رشید افزود: در این مدت واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه ایمن‌سازی محیط در اثر نشت گاز، تصادفات جاده‌ای و سقوط اشیای معلق و درخت تعداد ۳۰ مورد خدمت به شهروندان ارائه کرده است.

وی اضافه کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور ۱۵ مورد، نجات محبوس شده در اتاق‌ها پنج مورد و رفع مزاحمت از حیوانات موزی و خطرناک ۱۰ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی آستارا تصریح کرد: در این مدت دو نفر بر اثر گاز گرفتگی و یک نفر بر اثر خودکشی فوت کرده‌اند و اقدام به خودکشی یک نفر ناموفق بوده و از مرگ حتمی نجات یافته است.

خلیلی‌رشید ادامه داد: آتش‌نشانان این واحد در این مدت با یک خودرو جهت امدادرسانی و اطفای حریق دو بار به شهرستان تالش اعزام شدند و علاوه بر حضور در مراسمات و مانورها، در شرایط مختلف جوی در ۵۹ فرصت عملیاتی، آماده‌باش بوده‌اند.

وی همکاری پرسنل آتش نشانی در ساعات غیر اداری و استراحت را ۳۱۹ مورد و بازرسی از مدارس حدفاصل روستای عباس‌آباد و حیران آستارا را ۷۰ مورد عنوان کرد و گفت: در یازده ماه امسال واحد آتش‌نشانی آستارا، تعداد سه هزار و ۵۲۱ کلاس آموزش نکات ایمنی برای دانش‌آموزان، کارکنان ادارات و نهادهای دولتی برگزار کرده که نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، پنج خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و یک تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 411972

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی آستارا آتش نشاني شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واحد آتش نشانی آستارا مورد آتش سوزی خدمات ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج از ادامه جست‌وجو برای پیدا شدن کودک غرق شده در رودخانه خرسان خبر دارد.

محمد رستمی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روز دوشنبه هفته جاری غرق شدن کودک ۵ ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گزارش شد که بلافاصله تیم غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شد.

وی افزود: با دستور شهردار شهر یاسوج تیم نجات غریق سازمان آتش‌نشانی اعزام شده‌اند، این تیم امروز حدود ۱۲ کیلومتر پیاده‌روی تا محل حادثه داشته‌اند و همچنان جست‌وجو ادامه دارد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: ۶ غواص از یاسوج حضور دارند و همه جانبه برای پیدا کردن این کودک پای کار هستند.

کد خبر 747679

دیگر خبرها

  • نجات بیش از ۲۰ خودروی گرفتار در سیلاب زرند
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی