Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی قبل با حضور حسن روحانی رئیس جمهور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از آزادراه ۲۳ ساله رونمایی رسمی شد.

قطعه یک این آزادراه به طول ۳۲ کیلومتر از انتهای بزرگراه همت غرب در منطقه ۲۲ تهران آغاز شده و تا شهرستانک در استان البرز ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هزینه تمام شده ساخت این آزادراه بنا به گفته جلال بهرامی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به خبرنگار مهر، ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که به صورت مشارکت ۵۰ درصدی میان وزارت راه (دولت) و بنیاد مستضعفان تأمین اعتبار شده است.

به گفته فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، قرار است بخشی از هزینه کرد این بنیاد در آزادراه به صورت نقدی و اعتباری و بخشی دیگر به صورت تهاتر اراضی میان دولت با بنیاد مستضعفان، به این نهاد بازگردانده شود.

همچنین عصر دیروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: نرخ عوارض قطعه یک این آزادراه ۲۵ هزار تومان برای روزهای عادی و ۳۵ هزار تومان برای روزهای پرتردد و ۴۵ هزار تومان برای اتوبوس‌های مسافری بین شهری در نظر گرفته شده است.

امر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی نیز شب گذشته در گفت وگو با خبرنگار مهر از دستور رئیس جمهور به وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش ۵ هزار تومانی نرخ عوارض قطعه یک آزادراه تهران شمال خبر داد.

بنابراین به نظر می‌رسد نرخ عوارض این آزادراه به ۲ هزار تومان به ازای هر خودرو کاهش یافته است.

گفتنی است پیش از این فتاح اعلام کرده بود اگر قرار بر بازگرداندن هزینه احداث این آزادراه به بنیاد بر اساس هزینه تمام شده باشد، به هر خودرو معادل ۱۰۰ هزار تومان عوارض تعلق می‌گرفت که به دستور رئیس جمهور، نرخ آن به ۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اتوبوس انقلاب اسلامی مسافران وزارت راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بنیاد مستضعفان راه و شهرسازی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد

مهدی صفایی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس گفت: آزاد راه تهران شمال که شب گذشته بر اثر ریزش سنگ و بارندگی مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و مسدود شدن آزاد راه تهران شمال در شب گذشته اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری استان تهران، این محور بازگشایی شد و مشکلی برای تردد ندارد.

صفایی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد
  • آزادراه تهران شمال بازگشایی شد
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد از جاده چالوس و آزادراه تهران –شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • انسداد آزادراه تهران_ شمال در پی سیلاب و ریزش کوه