Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بسته "لطفا تولید" پیگیر مشکلات تولید فعالان اقتصادی ایرانی هستیم.

اگر برای شما هم در تولید مشکلاتی ایجاد شده است لطفا در خبر موانع و مشکلات تولید را به ما بگویید با ما در میان بگذارید.

 بیشتر بخوانید: دسترسی به بانک اطلاعاتی بازارهای هدف برای همه تولیدکنندگان یکسان نیست

با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تحریم‌های نفتی که علیه ایران صورت گرفته است باید راهکار‌های متفاوتی برای رشد اقتصاد تک محصولی خود پیش بگیریم که یکی از مهمترین نکته‌هایی که رهبری در امسال (۹۸) به آن توجه کرد علاوه بر رونق تولید داخلی که به آن را هنوان سال ۹۸ گذاشت، توجهخاص به تولید داخلی برای قوی شدن کشوربود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این توجهات شامل افزایش تولید کیفی و کمی صنعت کشور است، و به جز آن آسان شدن مسیر تولیدکننده‌های کوچک و بزرگ این مرز و بوم است. به طوری که اگر در بعضی از محصولات به خود کفایی رسیدیم از واردات آن جلوگیری کنیم که این راهبرد درجهت تقویت تولید داخلی است.

باید یک برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود، اگرچه که سال ۹۸ رو به اتمام است، اما رونق تولید باید سر لوحه کلی اقتصاد کشور ما باشد چرا که بعضی از تولیدکنندکان با حمایت مسئولین و دولت میتوانند علاوه بر رشد اقتصاد کشور، اشتغال زایی بسیاری هم تولید کنند.

همچنین با به وجود آمدن رشد فعالیت تولیدی انگیزه‌ای برای دیگر تولید کنندگان هم بوجود می‌آید که در این مسیر گام‌های بیشتر و بهتری بردارند. اما نبود حمایت‌های دولتی علاوه بر تعطیلی بعضی از شرکت‌های تولیدی رمق این افراد را برای ادامه کار از آن‌ها سلب کرده است.

یکی از تولید کنندگان داخلی پیامی برای ما ارسال کرد تحت عنوان: " سلام من تولید کننده هستم از بس آهن گرون شده دیگه سرمایه در گردشم جواب نمیده‌ای مسعولین اصلا به فکر تولید نیستند"

اگرچه که حمایت از تولید داخلی کاری یک شبه نیست تا بتوان آن را انجام داد، ولی از طرفی کشور هم در شرایط خوبی قرار ندارد که هم مسئولین و هم تولیدکنندگانبخواهند آن را به زمان موکول کنند.

هر وارداتی بد نیست، لطفا واردات!

در بعضی از موارد دولت با جلوگیری از واردات موجب آسیب به اقتصاد کشور شده است مثل جلوگیری از واردات مواد اولیه در صنعت تولیدی کشور که برای آن میتوان از صنعت رنگ سازی، خودروسازی و دیگر قطعات مورد نیاز برای حرکت چرخ دنده‌ها نام برد.

باید مواد اولیه‌ای وجود داشته باشد که چرخ‌های تولیدی به فعالیت خود شروع کنند که بخاطر هزینه‌های گمرکی سنگین یا منع ورود این محصولات تولید کنندگان دچار آسیب شده اند.

منع ورود مواد اولیه خارجی به هدف خودکفایی تولید این محصولات به منظور کمک به تولید داخلی نه تنها صورت نمی‌گیرد بلکه مانع تولید داخلی هم می‌شود دولت باید اجازه ورود این محصولات اولیه را برای مدت کوتاهی با هزینه گمرکی پایین بدهد تا این عمل به عنوان مسکنی برای اقتصاد کشور عمل کند حتی اگر این کار برای مدت کوتاهی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لطفا تولید رونق تولید افزایش تولید داخلی اقتصاد کشور تولید داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۰۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم

«ابوالقاسم جراره» نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم پیروز شویم و فراکسیون نیروهای انقلابی را داشته باشیم. رایزنی‌ها و تلاش‌ها در حال انجام است، اما لازمه آن صبر است تا تکلیف برخی از نمایندگان نیز روشن شود.

وی با تاکید بر تلاش برای حل دغدغه‌های مردم، افزود: یکی از موضوعات مهمی که مردم با آن درگیر هستند، موضوعات اقتصادی است. باید بتوانیم با ورود به موضوعات قانونی، در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم و اگر لازم است نظارت جدی‌تری بر قوانین در راستای تسهیل فضای اشتغال، کسب و کار، اقتصادی و تولید داشته باشیم.

جراره گفت: باید فضای اقتصادی بهتری در کشور ایجاد شود و ما باید تلاش کنیم دغدغه‌های مردم کمتر شود. یکی از موضوعاتی که باید به آن پرداخته شود که لایحه آن توسط دولت تقدیم مجلس است، بحث کاهش مالیات بر تولید است. این اتفاق می‌تواند در حوزه تولید در کشور مؤثر باشد.

نماینده راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در ادامه با اشاره به کمیسیونی که در صورت راه‌یافتن به مجلس انتخاب خواهد کرد، گفت: من در گذشته، تجربه حضور در کمیسیون صنایع را داشته‌ام. مدتی نیز در معاونت تفریغ بودجه دیوان محاسبات مسؤولیت داشته‌ام؛ اما در صورت راه‌یافتن به مجلس جدید بسته به شرایط و نیاز مجلس فعالیت خواهم کرد؛ البته این منوط به تصمیم و انتخاب مردم است.

وی در پایان ضمن تشکر از راه‌اندازی پویش با مهر انتخاب کن بیان کرد: هر چقدر بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که مردم نامزدها را بهتر بشناسند و بهتر انتخاب کنند، قطعاً خوب و مؤثر است.

کد خبر 6079522

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • تجلیل از ایثارگران کارآفرین شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری