Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@03:58:34 GMT

همکاری با FATF خطایی بزرگ است

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۱۰۱۴

همکاری با FATF خطایی بزرگ است

عرفان سعادتی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه اندیشکده (RUSI) انگلیس به ابزار نفوذ و سیاسی بودن FATF اذعان می‌کند گفت: این گروه ویژه اقدام مالی برای مقابله با عوامل تهدیدکننده یکپارچگی نظام مالی بین‌الملل ایجاد شد، اما این مساله در مقام نظریه و تئوری بوده است، زیرا تصمیمات در FATF به شدت بر اساس انگیزه‌های سیاسی گرفته می‌شود و برخی کشورها از آن برای افزایش نفوذ مالی خود سوءاستفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر وارد شدن ایران به لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی اظهار کرد: چنین اقدامی اعمال فشار سیاسی برای تصویب آن در کشور است . پیوستن به این گروه از نظرکارشناسی دقیق تهی بوده و با شکل گرفتن مجلس قوی که سران FATF نیز از آن واهمه دارند، می‌توان از تصویب چنین لایحه‌ای جلوگیری کرد.

سعادتی‌فر با تاکیر بر فشارهای مالی که از طرف گروه ویژه اقدام مالی به ایران تحمیل می‌شود، گفت: مسئولین دولت شاید برای رفع فشارهای مالی، انجام مذاکره با غرب را راه‌حلی مناسب بدانند؛ پاکستان نیز برای اینکه بتواند محدودیت‌های مالی خود را برطرف کند، در نشست اخیر گروه ویژه اقدام مالی خواستار اضافه شدن از لیست خاکستری به سفید بود ولی همچنان با برآورده شدن خواسته‌های طرف‌های مقابل، در لیست خاکستری است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه ایران 39 بند از 41 بند FATF را تصویب و اجرا کرده است، گفت: کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) و کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) از جمله بندهایی هستند که به تصویب نرسیده‌اند؛ با قبول این موارد بسیاری از سازمان‌های داخلی، اشخاص و گروه‌های مقاومت به عنوان تروریست شناخته می‌شوند. گروه ویژه اقدام مالی تعریف ایران از تروریست را قبول نکرده است، با تعاریفی که آن‌ها از تروریست دارند بسیاری از اشخاص نظامی و گروه‌های مقاومت تروریست محسوب می‌شوند.

به گفته سعادتی فر بسیاری از مردم و کارشناسان بر این باورند که با وارد شدن ایران به لیست سیاه FATF تجارت خارجی و ثبات نرخ ارز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نظر همتی رئیس بانک مرکزی مبنی بر تغییر نکردن در بازار داخلی با ورود ایران به لیست سیاه FATF، گفت: قبول FATF در این شرایط تحریمی فقط اطلاعات صرافی‌های ایران را در اختیار اعضای گروه ویژه اقدام مالی قرار می‌دهد چه بسا که بعضی از این اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه تصریح کرد: وارد شدن ایران به لیست سیاه بر روی کشورهایی که با ما بر اثر تحریم‌های آمریکا مبادلاتی ندارند هرگز تاثیر نخواهد گذاشت. تاثیر روانی منفی گروه ویژه اقدام مالی مشترک از عمل انجام گرفته به مراتب بیشتر است و می‌تواند تاثیرات منفی بر اقتصاد داشته باشد، مسئولین با تدابیر لازم باید این تاثیرات روانی بازار را کنترل کنند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در داخل به دنبال تصویب برنامه‌های گروه ویژه اقدام مالی هستند، اظهار کرد: مقاومت در مقابل زورگویی‌های استکبار و با در نظر گرفتن تمام جوانب این عرصه نقشه برخی‌ها را بی‌تاثیر خواهد کرد همچنین با وجود تحریم‌ها پیوستن و همکاری با FATF خطایی بزرگ است و غیر از در اختیار گذاشتن اطلاعات مالی در اختیار آن‌ها، برای نقطه‌زن کردن تحریم‌ها کاری نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

171 / 320 دانشگاه FATF ایران اقتصاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه ایران اقتصاد گروه ویژه اقدام مالی ایران به لیست سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

سرهنگ پاسدار مجید علی‌پور که در جریان نزول بارش رحمت الهی در منطقه سعدی حضور داشت، از تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی سخن گفت.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در قرارگاه محرومیت‌زدایی حضرت احمدبن موسی (ع) افزود: تدبیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب باعث شد تا از تکرار حوادث سیل سال ۹۸ جلوگیری شود.

او همچنین به اقدام به‌موقع گروه‌های جهادی نواحی مقاومت بسیج شیراز و نیرو‌های خدمات‌رسان شهرداری شیراز در کنترل سیلاب و رفع آبگرفتگی در برخی نقاط اشاره کرد.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز نیز در این باره گفت: به دستور شهردار شیراز و اختیار ویژه‌ای که به این سازمان داده شد، این سیل‌بند در چندماه گذشته احداث و هم‌اکنون آب پشت آن جمع و آرام‌سازی و به حرکت خود ادامه می‌دهد.

علی‌حسین عباسی بیان کرد: این سیل‌بند اگر نبود، با حرکت این حجم از آب به سمت سعدی باعث بروز اتفاقات ناگواری می‌شد؛ بنابراین گزارش؛ بند‌های کنترل سیلاب سعدی با هدف کنترل سیلاب‌های فصلی، جلوگیری از انتقال رسوب بیشتر به سمت پایین‌دست احداث شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • نگرانی رونالد آرائوخو از آینده‌اش؛ مدافع اروگوئه‌ای در لیست فروش بارسلونا؟
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • لیست نهایی تیم ملی والیبال با دو غایب بزرگ اعلام شد
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • بزرگ نمایی تحریم، چالش حوزه روابط مالی نفت و دولت
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • نمایشگاه آئین محوطه‌های باستانی اردبیل دایر شد