Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه نباید مجموعه آموزش کشور خود را برتر از صنعت بداند، گفت: نرخ بیکاری در افراد بدون مدرک دانشگاهی ۱۲.۵ درصد است اما نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهها ۲۶ درصد است که باید به آن توجه داشت.

"محمدرضا جهانگیری" در نشست نیازسنجی و شناسایی مشاغل مورد نیاز اعضای اتاق و بنگاه های اقتصادی استان کرمان، لزوم فهم مشترک در بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی در زمینه‌های مهارت آموزی را ضروری دانست و بیان کرد: بروکراسی اداری و استفاده نکردن از رای و نظر بخش خصوصی در حوزه آموزش و مهارت آموزی، موجب تصمیم گیری های ناقص و بدون توجه به نیاز فعالان اقتصادی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیری گفت: براساس آمارهای اعلام شده از سال ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۳۸ درصد مشاغل کشور به دلیل تغییر ماهیت و تحولی که در بنگاه‌های اقتصادی ایجاد می‌شود، متحول می شوند که به همین دلیل بنگاه‌ها نیازمند نیروی مهارت دیده هستند.

وی اظهار کرد: آموزش به عنوان مواد اولیه برای بنگاههای اقتصادی است که هر چه این ورودی غنی تر باشد، افراد آموزش دیده شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهند داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه نباید مجموعه آموزش کشور خود را برتر از صنعت بداند، ادامه داد: نرخ بیکاری در افراد بدون مدرک دانشگاهی ۱۲.۵ درصد است اما نرخ بیکاری در بین دانش آموختگان دانشگاهها ۲۶ درصد است که باید به آن توجه داشت.

سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این نشست گفت: مهارت های سخت به معنای ایجاد شغل در جامعه وجود دارد اما مهارت های نرم به معنی برتر شدن در هر حوزه کاری، کمتر است که باید متناسب با نیازهای استان تقویت شوند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های آموزشی در کشور ما تاکنون به گونه‌ای بوده که نتیجه آن تعداد زیادی افراد آموزش دیده اما بدون مهارت هستند که همین موضوع ایجاد شغل برای آنها را دچار مشکل کرده است.

طبیب زاده با بیان اینکه آمارها نشان می دهد شانس هر دانش آموخته دارای یک مهارت برای داشتن شغل ۲۵ درصد بیشتر از دانش آموخته بدون مهارت است، اظهار کرد: ایران از نظر مهارت آموزی در رده بندی جهاتی رتبه ۱۳۳ را از بین ۱۴۱ کشور دنیا دارد و این وضعیت بسیار نامناسب است.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی نیازمند نیروی کار دارای مهارت هستند و به همین دلیل مهارت باید به عنوان یکی از الزام‌ها در نظام آموزشی کشور مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان فنی و حرفه ای نرخ بیکاری اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی نرخ بیکاری استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی گفت: آموزش‌های مهارتی در قالب ۹۲۸ هزار و ۲۵۹ نفرساعت در واحدهای پذیرنده پادگان، بنگاه‌های اقتصادی و زندان ارایه شده که این آموزش‌ها در محیط کار واقعی برای ۲ هزارو ۷۰۷ نفردر پادگان، ۲ هزار و ۵۱۶ نفر در بنگاه‌های اقتصادی و ۲۶۶ نفر در زندان اجرا شد.

او با اشاره به اینکه آموزش‌های محیط کار واقعی بیشتر در حوزه صنعت است، افزود: آشنایی مهارت جو با محیط کسب و کار، آماده‌سازی و ایجاد خودباوری در مهارت‌آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه در صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت آموزشی و عملی بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف این طرح است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با بیان اینکه توسعه مراکز آموزش در محیط کارواقعی با همکاری اصناف کشور یکی از برنامه‌های مهم سازمان در راستای ایجاد اشتغال پایدار است گفت: در این دوره‌ها دانش، مهارت و شایستگی لازم از استادکار به مهارت آموز، هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمات منتقل می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال و بند پنج سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، طرح "مهارت‌آموزی در محیط کارواقعی " را با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار در اولویت خود قرار داده است.

۵۵ مرکز دولتی و یک‌هزار و ۵۵۰ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه‌ای با مجوز رسمی از اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در خوزستان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم