Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با توجه به تجربه خوب رسانه در خصوص ذائقه مردم می توان از این تجربه استفاده کرد و بهترین جای نشر آثار دفاع مقدس، رسانه است؛ ما می خواهیم تولیدات خود را هدفمند و آن را در سطح کشوری توزیع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد، سه شنبه(۶ اسفند) در نشست خبری؛ شهدا را مهمترین آثار دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: پس از دفاع مقدس مجموعه های زیادی در خصوص آثار دفاع مقدس کار کردند و اکنون باید از این آثار در مسائل اجتماعی بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 




مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان این اداره کل را متولی شهدای گمنام و چاپ آثار دفاع مقدس دانست و با بیان اینکه نیازمند همکاری و استفاده از تجربه اصحاب رسانه هستیم؛ گفت: هیئت اندیشه ورز نویسندگی را راه اندازی کردیم تا آنچه نیاز مردم است تولید شود.




وی با اشاره به اینکه دایره المعارف دفاع مقدس استان کرمان هنوز تکمیل نشده و همکاری پیشکسوتان و.... را می طلبد، افزود: سه گروه ویژه در این موضوع تشکیل و مصاحبه و مقالات و... در حال پیگیری است.




مهدوی فرد ادامه داد: اصل کار ما نشر ارزش های دفاع مقدس است زیرا در بحث حفظ کار شده و حالا بحث رویش و نشر ارزش ها و نکته مهم در روشنگری دفاع مقدس از طریق نشریات و خبرگزاری ها است.

 



وی با بیان اینکه در استان کرمان شهدای مطرحی داریم و حاج قاسم فرمانده و گل سرسبد آنها است، اظهار داشت: حاج قاسم در مصاحبه خود شهید اکبر موسایی پور و محمدحسین یوسف الهی را معرفی کردند، ببینید چه کنجکاوی درباره این دو شهید در سطح کشور شد و به دنبال آن چقدر کتاب یوسف الهی{حسین پسر غلامحسین} مورد اقبال قرار گرفت.




این مسئول با تصریح به این مطلب که کرمان در بسیاری از موارد جزو اولین ها بوده؛ اظهار داشت: کرمان نخستین کنگره شهدا را برگزار و اولین موزه دفاع مقدس را به همت حاج قاسم و همرزمان او ایجاد و نیز دومین کنگره شهدا را هم بعد از ۲۰ سال برگزار کرد.

 

 

مهدوی فرد با افزودن این مطلب که شهدای بزرگی داریم اما در معرفی آنان کوتاهی شده و برای همین نیازمند همکاری اصحاب رسانه هستیم تا از توانمندی آنان برای این امر استفاده کنیم؛ گفت: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خود به کنگره شهدای هرمزگان فرمودند «هر یک از شهدای ما یک نماد است» بر این اساس ما در استان کرمان ۶ هزار و ۵۰۰ نماد و الگو داریم که درباره تعدادی از آنها کار شده و بقیه شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت؛ مدافع حرم و...مانده و جا برای کار زیاد است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه خوب رسانه در خصوص ذائقه مردم می توان از این تجربه استفاده کرد و بهترین جای نشر آثار دفاع مقدس، رسانه است؛ ما می خواهیم تولیدات خود را هدفمند و توزیع آن را در گستره کشوری داشته باشیم و در همین راستا دو کار قبلی را «کنگره ادبیات پایداری» و «حماسه اسوه های صبر و مقاومت(همسران و مادران شهدا)» با قوت دنبال می کنیم.

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه فایل صوتی کتاب های شهدا با همکاری صداوسیمای مرکز استان از صدای مرکز استان پخش می شود و در این امر به صوت زیبا نیازمندیم؛ تجهیز کتابخانه های عمومی به بخش دفاع مقدس، نرم افزار موبایلی از خاطرات و زندگینامه شهید یوسف الهی و... را از اقدامات قابل ذکر عنوان کرد.
 



وی در پایان اعلام کرد: نمایشگاه عکس از دوران نوجوانی تا شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در حال تهیه است که در نقطه ای از گلزار شهدای کرمان ایجاد می شود.

 


 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: معرفی شهدای کرمان نشست خبری آثار دفاع مقدس دفاع مقدس استان کرمان نشر ارزش حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان

 مسؤول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان (عج) اصفهان در جلسه تشییع و خاکسپاری پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان درخصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا گفت: پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.


روح‌اله حکیمی‌فردافزود:  مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.


او  اصفهان با بیان اینکه هویت پیکر‌های مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده، گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده‌هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور تشییع شدند
  • تشییع پیکر شهدای تازه تقحص شده دفاع مقدس در اصفهان
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان