Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:20:33 GMT

همایش بنیاد ملی البرز به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۳۵۶۵

همایش بنیاد ملی البرز به تعویق افتاد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از لغو پنجاه و هفتمین دوره همایش ملی نخبگان خبرداد و گفت: این همایش به دلیل شرایط به‌وجود آمده از ویروس کرونا به تعویق افتاد. ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بنیاد فرهنگی البرز در سال 1342 با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور از طریق اعطای جوایزی به‌نام "جایزه بنیاد البرز" به دانشمندان، پژوهندگان و دانش‌آموختگان برتر ایرانی، به‌همت مرحوم "حسینعلی البرز" تأسیس شد و از آن سال تاکنون، جوایز با ارزشی را به افراد برگزیده اهدا کرده است که این مهم طی سنوات اخیر در قالب همایش‌های ملی و استانی با حضور مسئولان کشوری و مقامات وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون بنیاد فرهنگی البرز تحت نظارت هیأت امنایی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به نیات مترقّی واقف، ترویج و گسترش فرهنگ وقف علمی و همچنین تجلیل از نخبگان برتر علمی کشور فعالیت می‌کند.

مرحوم حسینعلی البرز اولین فردی است که در کشور وقف علمی و جایزه ملی حُسن تحصیلی به نخبگان، مبتکران، دانش‌آموزان، را پایه‌گذاری کرد و اکنون که بیش از نیم قرن از تأسیس بنیاد فرهنگی البرز و وقف اموال مرحوم البرز در زمینه‌های علمی می‌گذرد، هر سال همایشی با هدف تجلیل از نخبگان علمی (دانشمندان، مخترعان و مکتشفان) بر اساس نیت واقف محترم برگزار می‌شود.

شیوع ویروس کرونا در کشور ایران، بسیاری از همایش‌ها و تجمعات را همچون همایش ملی بنیاد ملی البرز تحت تأثیر قرار داده است. این همایش که قرار بود چهارشنبه هفتم اسفند برگزار شود، برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان و ملاحظه نکات بهداشتی به تاریخ دیگری موکول شد.

"حیدر ارشدی" مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در این رابطه گفت: جایزه بنیاد البرز از سنت حسنه وقف نشأت گرفته است و نوع وقف آن، وقف علمی است. همانطور که می‌دانید، وقف عقدی است که شخصی، تمام و یا بخشی از اموال خود را به موضوعی و با نیت عام‌المنفعه اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی البرز، موقوفه‌ای است که از سال 1341 شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور ایران و تجلیل از مقام نخبگان، دانش‌آموزان و دانشمندان برگزیده و با استعداد ایرانی از طریق برگزاری همایش و اعطای جایزه به نخبگان علمی برگزار می‌شود. مرحوم "حسینیعلی البرز" واقف این همایش است. در طول نیم قرن که از این بنیاد می‌گذرد تمام نخبگان برتر علمی کشور مورد حمایت و تشویق این مرکز قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز از لغو پنجاه و هفتمین دوره همایش ملی نخبگان خبرداد و گفت: همایش ویژه دانش‌آموزان برگزیده در آذرماه امسال برگزار شد و قرار بود که همایش نخبگان نیز روز چهارشنبه 14 اسفند برگزار شود که به دلیل شرایط به‌وجود آمده از ویروس کرونا، سعی کردیم این همایش را در فرصت مناسب‌تری برگزار کنیم.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد ملی نخبگان سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان سازمان اوقاف بنیاد ملی نخبگان سازمان اوقاف بنیاد فرهنگی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عضویت کارگران منتخب جشنواره امتنان در بنیاد ملی نخبگان خبر داد و با بیان اینکه اقتدار امروز کشور مرهون مجاهدت کارگران است، گفت: بخشی از صنایع کشور در دوره‌های گذشته به تعطیلی کشیده شدند که با نگاه راهبردی دولت مردمی این واحدها احیا شد.

به گزارش ایسنا، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبان سی و پنجمین جشنواره امتنان کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای نمونه اظهار کرد: کار بستر استقلال یک کشور را فراهم می‌کند و کشور را به توسعه اقتصادی می‌رساند و کارگران در سال‌های پس از پیروزی انقلاب تاکنون پیشگام تولید و توسعه کشور بوده‌اند.

وی پیرو تأکید مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران، اعلام کرد که تأمین امنیت شغلی کارگران را در اولویت برنامه های وزارت کار قرار می دهد.

به اعتقاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امنیت شغلی با پایداری صنایع و واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود و اهتمام و توان دولت در جهت تحقق این هدف است.

مرتضوی ضمن اشاره به معرفی منتخبین جامعه کار و تولید به بنیاد ملی نخبگان، اظهار کرد: ایجاد شبکه ارتباطی و انتقال تجربیات کارگران نمونه به نسل جوان باید با جدیت دنبال شود. برگزیدگان جشنواره امتنان، سفیران جمهوری اسلامی ایران در بخش تولید هستند و باید در حوزه انرژی، معادن، فولاد، پزشکی و کشاورزی راویان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشند.

وزیر کار همچنین تاکید کرد که در حوزه مسکن کارگری می توان از دانش نخبگان کارگری استفاده کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: محوریت شعار سال به نقش مردم در رونق اقتصادی و جهش تولید تاکید دارد و رکن جهش تولید، کارگران و کارفرمایان هستند.ما توفیق خدمت به این قشر را سعادت می‌دانیم، چرا که اقتدار امروز کشور، مرهون مجاهدت کارگران کشور است.

محمد چکشیان - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم جزییاتی از روند شناسایی و انتخاب کارگران نخبه ارائه کرد و گفت: در این دوره از جشنواره ۵۰ هزار نخبه جامعه کار و تولید شناسایی شدند که ۲۶ نفر از آنان به عنوان برترین‌های کشوری مورد تقدیر قرار گرفتند که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای شعار سال، مرکز حمایت از نخبگان جامعه کار و تولید کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گفته وی منتخبین و برگزیدگان جشنواره امسال علاوه بر تقدیر ویژه ریاست‌جمهوری مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان ترویج مولفه‌های فرهنگ کار نظیر منزلت کار، وجدان کاری و مسئولیت پذیری را در دستور کار ستاد نهضت ملی ارتقاء فرهنگ کار دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • وزیر کار: منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند