Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراد مالمیر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تیم دانش آموزی کهکشان از دبیرستان دوره اول فرزانگان چهار این ناحیه در مسابقات کمیکار دانشگاه امیر کبیر به عنوان تیم برتر ایمنی در ساخت ماشین با نیروی محرکه شیمیایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کمیکار یک مسابقه دانشجویی برای دانشجویان رشته مهندسی شیمی است ، خاطرنشان کرد: در این مسابقه شرکت‌کنندگان باید خودروهایی بسازند که نیروی پیش‌ رانش آن باید یک ماده شیمیایی باشد، محیط زیست را آلوده نکرده ، هیچ گاز یا مایعی را پدید نیاورد و هیچ باتری تجاری در ساخت آنها به کار نرفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این دوره از مسابقات مداس سمپاد  اعضای  تیم دانش آموزی کهکشان به نام های ژینو اقدسی،آلا شریف عسکری،مریم طالبی ،درسا نعمتیان از دبیرستان فرزانگان موفق به کسب رتبه برتر کشوری شدند.

 این دانش آموزان موفق به ساخت ماشینی شدند که نیرو محرکه و سیستم ترمز آن از طریق واکنش های شیمیایی کنترل می شود.این ماشین هیچ گونه قطعه الکترونیکی ندارد و مدارآن از اتصال پیل های شیمیایی منیزیم - گرافیت در الکترولیت آب است .

مالمیریادآورشد: دست ساخته دانش آموزان این ناحیه  ایمن ترین ماشینی است که تماما اعضا و سیستم آن با محیط زیست سازگار بوده و با وجود وزن ۵۸۰گرم، وزنه ی ۹کیلویی را تا مسافت بیش از ۳۰متر طی می کند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه  چهار کرج عنوان کرد: این مسابقات به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اواخر بهمن ماه ۹۸ برگزار شد که نتایج آن پس از داوری روز گذشته به صورت مکتوب به این ناحیه اعلام شد.

یک سوم جمعیت ۵۰۰ هزار نفری دانش آموزی البرز در مدارس آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج تحصیل می کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش باتری پیروزی انقلاب اسلامی دانش آموزان گاز انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر هنرستان زارچ گفت: این نمایشگاه باهدف ارائه دستاورد‌های علمی و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با مشاغل و بازار کار راه‌اندازی شده است. 
 
وکیلی افزود: در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته‌های حسابداری، معماری، گرافیک و خیاطی دستاورد‌های خود را در قالب ۲۰۰ اثر برگزیده به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • دانش‌آموزی که داماد معلمش شد! | ویدئو
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا