Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@11:46:14 GMT

وضعیت بازار مسکن در بهمن ۹۸

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۴۲۱۳

وضعیت بازار مسکن در بهمن ۹۸

ایران اکونومیست- تحلیل بازار مسکن بهمن ماه ۱۳۹۸ نشان می دهد که علی رغم افزایش ۲۴.۷ درصدی تعداد مبایعات نسبت به دی ماه، قیمت ها تنها ۳.۸ درصد رشد داشته است.  بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بازار مسکن شهر تهران، در بهمن ماه امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ فقره مبایعه نامه به امضا رسیده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل (بهمن ۹۷)، تعداد معاملات مسکن ۹ هزار و ۵۳۱ فقره بود که رشد ۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد رشد داشته است.
همچنین این شاخص در ماه گذشته (بهمن ۹۸) نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) نیز که تعداد معاملات مسکن ۱۰ هزار و ۸۶۲ فقره بود، رشد ۲۴.۷ درصدی را نشان می‌دهد.
متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در بهمن ماه امسال ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان برآورد شده؛ این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل از آن (بهمن ۹۷) متوسط هر متر مربع واحد مسکونی ۱۰ میلیون تومان بود که نرخ رشد آن ۴۳.۱ درصد تعیین شده است.
نرخ رشد میانگین قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه امسال که این شاخص، ۱۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۷۰۰ تومان بود، ۳.۸ درصد برآورد شده است.
گران‌ترین منطقه تهران در بهمن ماه، منطقه یک با متوسط قیمت ۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان است که نسبت به ماه قبل از آن (دی ماه ۹۸) حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.
ارزان‌ترین منطقه نیز، منطقه ۱۸ پایتخت با متوسط هر متر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که بیش از ۴۰۰ هزار تومان در هر متر نسبت به دی ماه امسال رشد قیمت داشته است.
منطقه ۵ تهران نیز همانند ۱۰ ماه گذشته پُرمعامله ترین منطقه تهران در بازار مسکن بهمن ماه با ۲ هزار و ۱۶۱ فقره معامله و منطقه ۱۹ با ۸۱ فقره، کم معامله ترین منطقه پایتخت بود.
حدود ۵۰ درصد معاملات مسکن بهمن ماه امسال (بیش از ۶ هزار فقره مبایعه نامه) در ۶ منطقه نخست پایتخت انجام شده که نشان می‌دهد علی رغم افزایش نسبی قیمت‌ها، خریداران تمایل بیشتری به خرید مسکن در نیمه شمالی پایتخت دارند.   مهر برچسب ها: بازار مسکن ، قیمت مسکن ، وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن وزارت راه و شهرسازی بهمن ماه هزار تومان بازار مسکن ترین منطقه ماه امسال دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • معاملات مسکن به این روش عجیب انجام می‌شود
  • پای بیت کوین به معاملات مسکن تهران باز شد