Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:26:02 GMT

تشخیص کرونا در آزمایشگاههای خصوصی انجام نمی شود

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۳۴۹۳۱

تشخیص کرونا در آزمایشگاههای خصوصی انجام نمی شود

اداره امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، روز سه شنبه اعلام کرد: در حال حاضر آزمایشگاه های مرجع تشخیص قطعی ویروس کرونای جدید به تناسب نیاز و ظرفیت شبکه کشوری تشخیصی مولکولی آنفلوانزا و همچنین سایر مراکز منتخب به تشخیص وزارت بهداشت انتخاب شده است و خدمات مورد نیاز به صورت رایگان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 صرفا آزمایشگاه های مرجع سلامت بنا به صلاحدید، مورد و مدت زمان اعلام شده از پشتیبانی و ظرفیت های آزمایشگاه های خصوصی داوطلب استفاده خواهند کرد.

 برخی آزمایشگاه های خصوصی با سوء استفاده و بهره برداری نابجا از شرایط موجود بدون اطلاع و اجازه مدیریت های امور آزمایشگاه های دانشگاهی و اداره کل آزمایشگاه مرجع سلامت اقدام به تبلیغات و اعلام راه اندازی و پذیرش آزمایشگاه تشخیص مولکولی Covid-۱۹ یا همان کرونا با مبالغ نامتعارف کرده اند، که کاملا غیرقانونی و تخلف محسوب می شود.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: افراد در صورت احساس بروز عوارض بیماری کرونا، حتما در مرحله اول اصول بهداشتی و خودمراقبتی را در مواجهه با دیگران رعایت کنند، سپس برای تشخیص به نزدیکترین بیمارستان یا مرکز درمانی مراجعه کرده و از اقدامات خودسرانه پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان حدود ۲ هزار و 700 تن را گرفته است. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوشنبه گفت: تعداد تلفات بیماری کرونا در ایران به ۱۲ و تعداد مبتلایان به ۶۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهداشت و سلامت ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۳۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • آب شرب اصفهان سالم است
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی